Mercedes se priprema za budućnost

    Sljedeće godine cestama SAD-a krstarit će Mercedesovi automobili kojima će upravljati računari, a kompanija se priprema na budućnost u kojoj će sve više ljudi, umjesto posjedovanja vozila, koristiti usluge taksija.

    Bez obzira na to kakvo je trenutno stanje na tržištu, koliko su kompanije popularne i koliko zarađuju, uvijek moraju gledati prema naprijed i prema budućnosti koja donosi radikalne promjene te je već danas potrebno investirati u istraživanje i razvoj tehnologija kakve će postati standard tek za nekoliko godina.

    Na primjerima nekadašnjih mobilnih giganata Nokije i BlackBerryja najbolje možemo vidjeti šta se može dogoditi ako se kompanije ne prilagode promjenama i zahtjevima tržišta i korisnika, a nešto slično sada se događa i na automobilskom tržištu.

    Iako su promjene na ovom tržištu mnogo sporije i proći će još dosta vremena dok električni, a pogotovo autonomni automobili postanu svakodnevni prizor na našim cestama, ako automobilske kompanije već sada ne počnu s prilagodbom na takve radikalne promjene, i njih bi mogla zadesiti sudbina Nokije i BlackBerryja.

    Tih su promjena, naravno, svjesni u automobilskim kompanijama koje testiraju ne samo autonomna vozila već i taksi-servise u kojima u automobilima neće biti ljudi, već će njima upravljati računari. Jedna od takvih kompanija je i Daimler, koji bi sljedeće godine trebao početi s testiranjem autonomnog taksi-servisa u Silicijskoj dolini.

    Daimler bi na početku trebao koristiti autonomne modele iz B i S serije Mercedesa – iako će tim vozilima upravljati računari, u njima će se ipak nalaziti vozač spreman za preuzimanje kontrole, no nakon određenog perioda testiranja ljudi više vjerovatno neće biti potrebni za volanom.

    Također, flotu automobila iz B i S klase trebala bi zamijeniti vozila koja su razvijena isključivo za autonomnu vožnju, poput futurističkog automobila F 015 Luxury In Motion, koji je prvi put prikazan još prije nekoliko godina.

    U razvoju autonomne tehnologije Daimler će sarađivati s drugim kompanijama, poput Bosha i Nvidije jer, kako je za Wired komentirao šef autonomnog odjela u Daimleru Uwe Keller, teško da neka kompanija može sama riješiti sve izazove koje donosi razvoj automobila bez vozača.

    Daimlerov put od početka testiranja do službenog taksi-servisa u kojem će računari upravljati futurističkom vozilima i prevoziti ljude kao današnji taksiji neće biti jednostavan i trajat će jako dugo, no prema svemu što se događa na automobilskom tržištu, čini se kako je to budućnost koja nas čeka i koja će, barem kada je način transporta u pitanju, biti potpuno drukčija nego danas.

    PODIJELI