Na današnji dan krenula prodaja “ponosa Juge” na američkom tržištu

1212yugo

Na današnji dan 1985. godine na američko tržište stigao je najpopularniji automobil bivše Jugoslavije, Yugo 45, jugoslavenska izvedenica Fiata 127, “Evropskog automobila 1972. godine”.

Početkom 1980-ih američki je poslovni čovjek Miro Kefurt došao na ideju o prodaji malog i ekonomičnog jugoslavenskog automobila na američkom tržištu. Koncentrirao se na Kaliforniju i na salonu u Los Angelesu izložio Yugo, a ondje ga je vidio mnogo poznatiji Malcolm Bricklin i još tokom trajanja salona našao se na letu za Beograd, započinje autoportal.hr priču o ulasku Yuga na američko tržište.

Ideja Yuga činila mu se dobitnom: relativno moderan i privlačan mali gradski automobil za Amerikance po smiješno niskoj cijeni. Tokom osam godina čak je 141.511 Amerikanaca kupilo Yugo (ukupno ih je izvezeno 256.691) tako da priča o “totalnom neuspjehu” ne drži vodu.

Unatoč sloganu “Kupite Yugo, ne traje dugo”, Yugo 45 je bio živahan i štedljiv. Dobro je služio, uz sitne kvarove, ali bi na 100 do 150.000 km počeo dimiti pa je trebalo napraviti polugeneralku.

Kako su ga jeftino plaćali, vlasnici su se prema njemu i odnosili tako, zanemarujući čak i najosnovnije održavanje, poput izmjena ulja.

Ipak, glavni se problem zvao Hyundai Pony, jeftiniji i kvalitetniji korejski konkurent pristigao ubrzo nakon Yuga. S druge je strane pak, u tadašnjoj SFRJ, proizvodnja za Ameriku značajno podigla kvalitetu i opremljenost modela za domaće tržište. Na automobilu je za izvoz u SAD moralo biti napravljeno oko 500 promjena, od čega su profitirali i domaći kupci.

Pa otkud onda toliki negativni publicitet? Kao prvo, Amerikanci nisu imali ponudu drugih istočnoevropskih automobila, pa nisu mogli znati koliko je Yugo u startu bio kvalitetniji od većine njih, a za američke standarde osamdesetih već nije bio posve adekvatan, zaključuje autoportal.hr.