Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Objavljeni rezultati istrage nesreće u kojoj je autonomni automobil usmrtio pješakinju

uber nesreca

Objavljeni su novi detalji saobraćajne nesreće iz marta u kojoj je Uberov autonomni automobil udario i usmrtio pješakinju koja je prelazila preko ceste na mjestu gdje nije bilo pješačkog prijelaza. Za volanom ovog automobila sjedila je vozačica koja, kako je otkrila snimka, nije gledala cestu dok je automobilom upravljalo računar, a novoobjavljeni rezultati istrage pokazali su kako je softver detektirao nesretnu pješakinju šest sekundi prije udarca.

No, na početku računar nije prepoznao da je riječ o osobi, već ju je prvo detektirao kao nepoznati objekt, zatim kao vozilo i na kraju kao bicikl, no problem je što su iz Ubera deaktivirali automatsku kočnicu za hitne slučajeve (koja se primjenjuje baš u ovakvim slučajevima), a još je veći problem što vozilo nije upozorilo vozačicu u automobilu na potencijalnu opasnost.

Od trenutka kada je softver prepoznao da je riječ o osobi s biciklom do udarca prošlo je 1,3 sekunde – da je automobil počeo kočiti udarac ne bi bio toliko jak te bi žena možda preživjela. Također, da je vozačica gledala cestu možda bi i ona stigla reagirati (iako je iz snimke vidljivo kako se nesretna žena pojavila iz mraka) i barem početi kočiti. No, vozilo uopće nije kočilo te je od udarca i teških ozljeda žena preminula u bolnici, a obdukcija je pokazala kako je u tijelu imala tragove metamfetamina i marihuane.

Komentirajući rezultate istrage Bryan Reimer, naučnik s MIT-ovog AgeLaba rekao je kako je šokantno što je Uber onemogućio aktivaciju automatske kočnice – razlog zbog kojeg su isključili ovu opciju jest što nisu htjeli da automobil zakoči svaki put kada se na cesti pojave objekti poput plastičnih vrećica jer bi to usporilo vožnju.

Kao još jednu veliku grešku koju su napravili u Uberu istražitelji su izdvojili činjenicu što sistem ne obavještava vozača, odnosno osobu za volanom kako je u opasnim situacijama potrebno kočenje jer, zahvaljujući senzorima i radarima, računalo bi trebalo bolje “vidjeti” situaciju oko vozila i prepoznati opasnosti.

Prilikom testiranja autonomnih automobila, u vozilima su često dvije osobe – jedna koja prati cestu i spremna je preuzeti volan u svakom trenutku, a druga prati dijagnostiku vožnje i poruke koje se pojavljuju na prijenosnom računaru. U Uberovim autonomnim vozilima samo je jedna osoba koja mora i pratiti cestu i ekran na kojem se prikazuju informacije o kretanju vozila i objektima u blizini te je Rafaela Vasquez, koja se nalazila u Uberovom automobilu rekla kako je u trenutku udarca gledala dijagnostiku vožnje na ekranu.