Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Pariz uvodi zabranu kretanja vozilima proizvedenim prije 1997. godine

auta

Pariz uvodi zabranu kretanja vozilima proizvedenim prije 1997. godine, tokom sedmice. Smog i ispušni plinovi odavno su goruća tema Parižana, a ovo je nešto čemu slijedi niz nastavaka.

Prošlogodišnja najava ne štedi nikoga pa tako u narednim godinama očekujemo; 1. jula – zabrana ulaska u grad vozilima proizvedenim prije 1997. tokom sedmice, ista zabrana za motocikle proizvedene prije 1999., do 2020. zabrana ulaska u grad vozilima proizvedenim prije 2010. godine, postupno ukidanje i utješne dozvole tokom vikenda.

Iznos novčane kazne iznositi će 35 eura na početku, a zatim 68 eura za osobna vozila i 135 eura za kamione od početka 2017. godine., navodi Le Monde.

Uz to, 2015. godine na snagu je stupila odredba o zabrani saobraćanja svih autobusa proizvedenih prije 2001. godine. Procjena je kako će novom odredbom biti zahvaćeno 10% vozila registrovanih u Parizu.

I nije ovo nešto čudno, već jedno u nizu ograničenja koja su u Parizu česta. Borba protiv onečišćenja okoliša ili lobi određenih interesnih skupina, možda i nije trenutno bitno i upućuje na stroga pravila viđena u nešto ranijim političkim sustavima. Činjenica koja opravdava jest broj od 42.000 umrlih godišnje u Francuskoj, a povezano je s onečišćenjem zraka.

Vozila će odsad biti uvrštena u 6 kategorija (ovisno o jačini motora i godini proizvodnje), čije će oznake biti na prednjem vjetrobranskom staklu, a olakšati će policijskim službenicima uočavanje prekršitelja ove zabrane. Vozilo se testira na temelju registracijske kartice.

Cilj gradonačelnice Anne Hidalgo povećanje je pješačkih zona, a tome u prilog idu i prošlogodišnje restrikcije. Omjer od 100 milijardi eura potrošenih za smanjenje ispušnih plinova godišnje u Francuskoj, u odnosu na značaj ekonomskih i društvenih posljedica tek treba izračunati, a prodaje li politika maglu ili je situacija kritična..