Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Prodaja automobila ide u istoriju, dolazi vrijeme – pretplate

ford

Prije 10-ak godina vlasništvo nad automobilom smatralo se veoma važnim. Danas kada se na tržištu nudi mnoštvo alternativa pa sve manji broj ljudi smatra kako oni nužno trebaju biti vlasnici automobila. To su prepoznali proizvođači, pa neki od njih već sada nude model “pretplate”.

Riječ je o principu sličnom kao kod kupovine mobilnih uređaja. Ugovorom se obvezujete plaćati određeni iznos, a zauzvrat za korištenje dobijate određeni model. Porsche je u SAD-u krenuo s ovim programom kojeg nazivaju “Porsche Passport”, a putem kojeg korisnici mogu voziti 22 različita Porsche modela.

Mjesečna naknada iznosi 2.000 dolara (čime se dobiva pristup modelima poput Macana i Caymana), odnosno 3.000 dolara za koje korisnici dobivaju mogućnost odabira između 911 Carrere, Panamere i Cayennea.

Ford već nekoliko mjeseci u San Franciscu i Los Angelesu nudi tzv. “Canvas” program koji imajoš jednostavniji princip. Korisnici plaćaju 400-500 dolara za mjesec dana i pritom nemaju nikakvu ugovornu obvezu. Zauzvrat dobivaju na korištenje neki od Fordovih modela, a u spomenuti iznos je uračunato osiguranje i održavanje (ukoliko je potrebno).

Nakon mjesec dana korištenja, korisnik slobodno može vratiti automobil ili nastaviti plaćati spomenuti iznos i koristiti automobil. Gotovo identičan princip nudit će i Lincoln. Korisnici neće biti primorani obnavljati mjesečnu pretplatu već će svaki mjesec iznova odlučivati žele li nastaviti koristiti ovu uslugu.

Cadillac u sklopu svog “BOOK BY Cadillac” programa za iznos od 1.500 dolara mjesečno također nudi svoje modele koji se na zahtjev korisnika dovoze na željenu lokaciju. Korisnici pritom mogu promijeniti 18 različitih modela u jednoj godini, a uz to, kao i u Ford te Lincoln programima, nisu obavezni uplaćivati iznose mjesecima već mogu prestati s korištenjem usluge (i naravno plaćanjem) kad god požele.

U Evropi je s ovim trendom prvi krenuo Volvo koji u Švedskoj nudi klasični model pretplate. Za iznos od 600 eura mjesečno dobivate novi Volvo XC40 (700 eura za R Design verziju), a u spomenutu cifru uračunati su troškovi registracije, redovnih servisa i osiguranja.

Prilično dobra ponuda ako uzmemo u obzir iznos prosječne plaće u Švedskoj (2.700 eura). Nakon 24 mjeseca korištenja automobil se vraća proizvođaču, a korisnik ima priliku potpisati novi ugovor i bira nove uslove i model koji želi voziti.

Zasad je ponuda ograničena na model XC40, ali s vremenom će u ovom modelu biti svi modeli iz game. Cilj proizvođača je zadržati kupca, odnosno stvoriti lojalnost brendu.

Naravno, ovo je malo drugačiji i ozbiljniji model, ali svakako ima veliki potencijal. Nakon Švedske ova mogućnost bit će ponuđena kupcima u Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Norveškoj, Poljskoj, Španiji i Italiji te SAD-u. Ako se pokaže uspješnom, planira se implementacija i na ostala tržišta.

Dakle, proizvođači će se u budućnosti svim silama boriti za kupce koji će biti sve zahtjevniji (ako im jedan proizvođač ponudi povoljnu mjesečnu pretplatu za odličan automobil, logično je da će pristati na tu opciju umjesto da uzimaju kredit i plaćaju visoke iznose za mjesečne rate i kamate). Ostaje samo pitanje kako će primjerice domaći kupci prihvatiti činjenicu da nisu vlasnici automobila, odnosno da njihovo ime nije na saobraćajnoj dozvoli…