Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Stiže rješenje za sve umorne vozače

umor

Jedan od problema s kojim se bori veliki broj vozača automobila jest umor i pospanost, a neka su istraživanja pokazala kako je broj prometnih nesreća često povećan nekoliko dana nakon promjene sata kada ljudi spavaju sat vremena kraće te im treba malo vremena za navikavanje.

Iako nema preciznih podataka za saobraćajne nesreće koje su nastale zbog umora vozača (kao što npr. imamo takve podatke za vožnju u pijanom stanju), sigurno je kako umor negativno djeluje na vozače te utječe na smanjenje koncentracije i sporije reakcije.

Kako bi pomogli razbuditi vozače, odnosno kako bi smanjili broj prometnih nesreća i ozlijeđenih i poginulih u prometu, nekoliko startup kompanija razvilo je tehnologije za prepoznavanje i praćenje pokreta lica koje mogu prepoznati je li vozač umoran. Kamera u automobilu prati pokrete lica i uspoređuje ih s već postojećom datotekom izraza lica te na taj način tehnologija zaključuje je li vozač pospan, uzrujan ili je zaokupljen drugim stvarima, a ne vožnjom te nakon toga upozorava vozača da se skoncentrira na vožnju ili da zaustavi automobil.

Jedan od tih startupova (Affectiva) razvija tehnologiju za rano prepoznavanje emocija koja bi mogla prepoznati ili čak predvidjeti kada ljude počne “hvatati” umor te će vozače upozoriti na vrijeme jer, ako je vozač već jako umoran i dekoncentriran, može doći do nesreće i prije nego ga računalo upozori.

Kao moguća upozorenja u Affectivi napominju promjenu temperature ili muzike u automobilu, odnosno računar bi vozača moglo upozoriti da stane i popije kafu ili malo odspava i onda nastavi putovanje. Kompanija Eyeris također proučava izraze lica i indikatore poput otvorenosti očiju i položaja glave te na temelju tih podataka može zaključiti je li vozač umoran i treba li ga upozoriti. Komercijalna primjena ovih tehnologija u automobilima mogla bi se početi primjenjivati tokom sljedećih nekoliko godina te bi se zahvaljujući njoj vjerovatno mogao smanjiti broj saobraćajnih nesreća, dok u nekoj daljoj budućnosti ovakve tehnologije možda niti neće biti potrebne jer će automobilima upravljati računala, a ljudi će tokom puta moći u miru spavati.