Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Putnici na mukama

U VW-u žele da putnici imaju mučnine od vožnje, evo i zbog čega

muka

U Volkswagenu vjeruju kako će mučnina u vožnji biti češći slučaj kod samovozećih vozila no što je to kod automobila s vozačem

Širu primjenu samovozećih vozila ne sputavaju samo zakonska regulativa i trenutno dostupna tehnologija nego i sam osjećaj ugode u vožnji.

Osim osjećaja nelagode zbog nemogućnosti kontroliranja situacije, a često kao posljedice nepovjerenja u sistem  autonomne vožnje, vožnja u automobilima s autonomnim upravljanjem bi lako mogla povećati vjerovatnost pojave mučnine kod pojedinih putnika. U Volkswagenu vjeruju kako će mučnina u vožnji biti češći slučaj kod samovozećih vozila no što je to kod automobila s vozačem. A kako su u samovozećim vozilima svi u ulozi putnika, mučnina od putovanja bi mogla biti još češća pojava.

Stoga su u Njemačkoj pokrenuli istraživanje u kojem žele pronaći najbolje rješenje ovog potencijalno velikog problema. A da bi to uspjeli, prvo svoje testne vozače i putnike moraju natjerati da im pozli u vožnji. Pritom putnike valja opremiti brojnim senzorima koji će detaljno mjeriti brojne parametre potrebne za kasnije uspostavljanje veze između pojedinih efekata.

U praksi to znači da se dobrovoljac u Audiju A4 vozi na mjestu suvozača. A4 koristi adaptivni tempomat i u stopu prati Passat koji se kreće u neugodnom režimu stani-kreni. Suvozač u Audiju pritom gleda video na tabletu, što dodatno potiče mučninu. Scenario je to koji jamči mučninu kod većine, posebno ako se u sve ubaci intenzivan miris “borića”.

Vjerovali ili ne, oko trećine putnika je podložno mučnini u vožnji, ali Volkswagenovi stručnjaci misle da mogu potaknuti mučninu kod svakoga. Nije za pohvaliti se, ali u ovom slučaju je dobrodošlo, u cilju što bržeg pronalaženja rješenja.

Volkswagen je u potrazi za rješenjem, a kako stvari stoje vjerojatno će se raditi o cijeloj grupi novih tehnologija koje će djelovati zajedno. Tako se spominju pomična sjedala koja kretnjom poništavaju ubrzanja kao posljedice vožnje, bilo da govorimo o skretanju, kočenju ili ubrzavanju. Pomoći bi mogla i signalna LED rasvjeta gdje bi crveno svjetlo označavalo kočenje, a zeleno ubrzanje, ali u Volkswagenu kažu kako postoje još neke tehnologije koje još uvijek nisu spremne za serijsku ugradnju.

Podsjetimo, Volkswagen nije prvi koji pokušava riješiti probleme mučnine od vožnje. U Jaguaru su pokušali naći algoritam podešavanja sjedala, ovjesa i audiosistema koji bi umanjio mogućnost da putnicima pozli, a odgovarajuća istraživanja pokrenuo je i Uber.