Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

MESS danas i sutra donosi predstave o preživljavanju, zlu i izbjeglicama

mess

Narodno pozorište Beograd (NPB) predstavit će se večeras sarajevskoj publici predstavom “Carstvo mraka” režisera Igora Vuka Torbice u okviru 58. Internacionalnog teatarskog festivala MESS.

Drama rađena po tekstu Lava Nikolajeviča Tolstoja pisana je u vrijeme kada je kapitalizam ‘ulazio’ u naizgled nevini prostor ruskog sela. Susret ‘nevinih ljudi’ sa kapitalizmom dovodi do napisanog svjedočenja Tolstoja, budući da je komad rađen prema istinitom događaju.

Direktor Drame NPB Željko Hubač istakao je na press konferenciji MESS-a da je “Carstvo mraka” sigurno najzahtjevnija predstava Narodnog pozorišta te da je prošle godine proglašena najboljom predstavom u Srbiji, koja je osvojila niz nagrada, među kojima je i nagrada Teatarskog festivala u Šapcu.

– Proces stvaranja predstave je bio priličio komplikovan i kompleksan, jer je zahtijevala profesionalca na svakoj poziciji, a na sceni ih je zaista mnogo – naglasio je Hubač.

Glumica Olga Odanović istakla je da su ženski likovi u predstavama obično sporedni, te da nije imala priliku da radi na tako kompleksnim i zahtjevnom liku.

– U predstavi su žene pokretači, motor svega što dešava u “Carstvu mraka”. Žena ne bira sredstva da bi spasila svoju porodicu, jer bez žene nema opstanka, što se i pokazalo u ovoj predstavi – kazala je Odanović te dodala da je i sam Tolstoj imao atipičan odnos prema ženama.

Glumica Hana Selimović istakla je da čitalac tog komada doživljava ženu kao izvor zla, a muškarce kao nesposobne da se odbrane. Međutim, naglasila je da su se mnogo trudili da u predstavi ‘sagrade društvo’ u kojima žive te žene, da ne bi prikazali da su one sklonije činjenju zla.

Domaća ekipa koja će na ovogodišnjem MESS-u predstavljati BiH u oficijelnoj selekciji predstava “Welcome” redatelja Nermina Hamzagića bit će odigrana sutra na Olimpijskom bazenu “Otoka”.

Rute kojima se kreću izbjeglice u očajničkom traganju za slobodom u bijegu od rata i terora, pod plaštom iskonske ljudske želje za normalnim životom, opasnosti koje im na tom putu prijete, životi koji na njima budu izgubljeni, te u konačnici stid i izgubljenost kao osnovne emocije što postanu dijelom njihovih ličnosti po dolasku na slobodu van vlastitog grada i okruženja, samo su neke od niti koje priča ovog komada isprepliće.

Hamzagić je istakao da je kolektiv vrlo predano istraživao pitanje izbjeglica, te da su svoje iskustvo povezivali sa izbjegličkom krizom.

– Mnogi to nazivaju izbjegličkom krizom, ali to je kriza čovječanstva, jer smo se počeli dijeliti na ‘više i manje sretne’, a mi koji smo malo sretniji, počeli smo dizati ograde kako bi zaštiti svoj privilegovani način života – pojasnio je.

Glumac Sanin Milavić navodi da su glumački alati i sredstva ‘pali u vodu’ tokom istraživanja prostora za održavanje predstave.

Ipak, smatra da je takvo iskustvo apsolutno neprocjenjivo, jer je učio o potpuno novom mediju, bez standardizovanog načina rada.

Vrsne uloge su ostvarili Maja Izetbegović, Ermin Bravo, Boris Ler, Amar Selimović i Sanin Milavić, dramaturgiju potpisuje Asja Krsmanović, kostimografiju Vanja Ciraj i Irma Saje, a scenografiju Adisa Vatreš Selimović.