"žrtve" pandemije

Filmska industrija pred kolapsom, Hollywod je na koljenima – internet ne pomaže

hollywood-sign-1598473-1280_5b44795b50b82

Nakon sedam mjeseci borbe sa pandemijom, grupa predstavnika filmskih studija, vlasnika kino dvorana i režisera pozvala je zakonodavce u Washington da pruže “specifično olakšanje” kompanijama za prikazivanje filmova

Hollywoodski filmski studiji i kina strahuju da će ih pandemija virusa korona uništiti, a pokušaji prikazivanja filmskih ostvarenja putem interneta daju rezultate samo u Sjevernoj Americi, prenose filmski portali.

Nakon sedam mjeseci borbe sa pandemijom, grupa predstavnika filmskih studija, vlasnika kino dvorana i režisera pozvala je zakonodavce u Washington da pruže “specifično olakšanje” kompanijama za prikazivanje filmova.

Oni upozoravaju da će bez državne pomoći gotovo 70 posto malih i srednjih kinematografskih firmi biti prisiljeno da proglasi bankrot ili izađe iz posla.

Poznate filmadžije poput – Clinta Eastwooda, Jamesa Cameroona, Cristophera Nolana, “esa Andersona i Anga Leeja, potpisali su pismo u kojem pozivaju saveznu Vladu da pruži podršku industriji koja je i dalje zatvorena u većem dijelu SAD.

Nacionalno udruženje vlasnika bioskopskih dvorana poslalo je pismo vođi republikanske većine u Senatu Mitchu McConnellu i predsjedniku Predstavničkog doma Američkog kongresa Nancy Pelosi sa zahtjevom za pomoć.

“Kina su bitna industrija koja predstavlja najbolje što američki talenat i kreativnost mogu da ponude. Ali, sada se bojimo za njihovu budućnost”, navodi se u pismu.

Potpisnici upozoravaju da, u nedostatku rješenja, a, u skladu sa okolnostima, kinematografi, možda, neće preživjeti uticaj pandemije.

U posljednje vrijeme filmska idustrija u SAD okrenula se prodaji prava na gledanje filma preko neke internet stranice.

To funkcioniše prilično dobro na području Sjeverne Amerike, ali već u Velikoj Britaniji taj prihod je minimalan – tek pet odsto od oko 3,2 milijarde dolara od očekivane zarade od gledanja filmova kod kuće.

U velikom dijelu čovječanstav, na primjer, u Kini koja ima ogromno tržište, takav način prodaje i distribucije filma je gotovo nepoznat.

Digitalni posao je procvjetao tokom karantina jer su svi htjeli da gledaju filmove u svojim kućama.

“Ali, to nije ni približno dovoljno da bi se nadoknadili gubici tih ostvarenja jer nije bilo prihoda iz bioskopa”, napominje David Garrett iz londonske producentske kuće “Mister Smith”.

Tu je i problem kopiranja filmova.

Čim se neki film ponudi publici u digitalnom obliku samo je pitanje ne dana nego časa dok se ne pojavi i nalegalna kopija tog filma.

Studiji i filmski distributeri angažuju vojske advokata protiv takvih kopija, a i zahtjevi za odštetom su često astronomski.

Ali, internet je veliki i na njemu se uspješno prodaju i mnogo gore stvari od “Disneyevih” filmova, napominju filmski sineasti.