Pisali Johnsonu

Najugledniji britanski muzičari zahtijevaju 50 posto prihoda od streaminga

Paul McCartney Out There Tour 2015
TOKYO, JAPAN - APRIL 28: Paul McCartney performs live at the Budokan on April 28, 2015 in Tokyo, Japan. (Photo by Ken Ishii/Getty Images)

Hitna vladina intervencija ka regulaciji tržišnog natjecanja je prvi korak ka uređivanju tih odnosa, poručuju, navodeći da muzičari ostvaruju 50 posto prihoda od radijskih stanica, ali samo 15 posto od streaminga

Više od 150 najuglednijih britanskih muzičara potpisalo je pismo kojega je britanski sindikat muzičara (Musicians Union) uputio premijeru Borisu Johnsonu zahtijevajući hitno uređenje odnosa u raspodjeli prihoda od streaming servisa.

Pismo dolazi u okviru tzv. “The Brokenrecords Campaign” u sklopu parlamentarnog utvrđivanja odnosa koji vladaju u glazbenoj industriji. Do sada se mali broj muzičara javno usudio istupati jer su bili pod prijetnjama diskografskih kompanija da će im onemogućiti daljnji razvoj karijera.

Pismo britanskom premijeru su, među ostalima, potpisali Paul McCartney, svi živi članovi grupe Led Zeppelin, Annie Lennox, Peter Gabriel, Robert Fripp, Robert Smit, Mark Knopfler, Chris Rea, grupa Massive Attack i Chemical Brothers, Noel Gallagher, Chris Martin, Lily Alen, Celeste, Roger Daltrey, Paloma Faith.

Dopis ima dodatnu težinu jer ga, naglašava HGU, potpisuju zajedno muzičari kojima se karijere više ne mogu poništiti, ali i mladi i uspješni pred kojima tek stoje decenije života od muzike.

Muzičari u pismu britanskom premijeru poručuju da su predugo vremena, streaming platforme, diskografske kuće i drugi internet divovi eksploatirali izvođače i kreatore bez pravične naknade.

“Streaming ubrzano zamjenjuje radio kao glavno sredstvo muzičke komunikacije. Međutim, zakonska rješenja nisu održavala korak s tehnološkim promjenama, i, kao rezultat, izvođači i autori ne uživaju adekvatnu zaštitu kao kod radijskog emitiranja”, upozorili su.

Napominju da današnji muzičari primaju vrlo male prihode od svojih izvedbi – najveći broj umjetnika dobiva tek malene dijelove jednog centa američkog dolara po pojedinom streamu, a studijski muzičari ne dobivaju baš ništa.

Da se to ispravi, potrebno je, poručuju britanski muzičari, promijeniti samo dvije riječi iz 1988 Copyright, Designs and Patents Act (britanski pandam Zakona o autorskom i srodnim pravima). Time bi modernizirali zakon tako da današnji izvođači primaju jednaki udio od prometa, baš kao što ga dobivaju i od emitiranja na radio stanicama.

Hitna vladina intervencija ka regulaciji tržišnog natjecanja je prvi korak ka uređivanju tih odnosa, poručuju, navodeći da muzičari ostvaruju 50 posto prihoda od radijskih stanica, ali samo 15 posto od streaminga, preniosi Hina.