James Webb

Uz pomoć najmoćnijeg teleskopa na svijetu otkrivaju iznenađujuća otkrića u svemiru

ezgif-1-2c2f108ad4

Astronomi su koristili svemirski teleskop James Webb kako bi zavirili u prošlost u rane dane svemira – i uočili su nešto neočekivano, piše CNN.

Svemirska opservatorija otkrila je šest masivnih galaksija koje su postojale između 500 miliona i 700 miliona godina nakon velikog praska koji je stvorio svemir.

Ovo otkriće potpuno poništava postojeće teorije o porijeklu galaksija, prema novoj studiji objavljenoj u srijedu u časopisu Nature.

– Ovi objekti su mnogo masivniji nego što je iko očekivao – rekao je koautor studije Joel Leja, docent za astronomiju i astrofiziku na Penn State univerzitetu. “Očekivali smo da ćemo u ovom trenutku pronaći samo male, mlade, tzv. bebe galaksije, ali smo otkrili galaksije zrele poput naše u onome što se ranije smatralo zorom svemira.”

Teleskop posmatra svemir u infracrvenom svjetlu, koje je nevidljivo ljudskom oku, i sposobno je detektirati slabu svjetlost drevnih zvijezda i galaksija.

Zavirujući u daleki univerzum, opservatorija u suštini može vidjeti unazad u vremenu do prije otprilike 13,5 milijardi godina. (Naučnici su utvrdili da je svemir star oko 13,7 milijardi godina.)

– Otkriće da je formiranje masivnih galaksija počelo izuzetno rano u historiji univerzuma poništava ono što su mnogi od nas mislili – rekao je Leja. “Neformalno smo ove objekte nazivali ‘razbijači svemira’ – i oni su do sada opravdavali svoje ime.”

Galaksije su toliko masivne da se sukobljavaju sa 99% modela koji predstavljaju rane galaksije u svemiru, što znači da naučnici moraju ponovo da razmisle o tome kako su se galaksije formirale i evoluirale.

Trenutna teorija sugerira da su galaksije počele kao mali oblaci zvijezda i prašine koji su rasli tokom vremena.