Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

The Guardian: Sljedeća godina donosi umjetnu inteligenciju i cyber-ratovanje

ai

Od poboljšanja UI do samovozećih automobila, e-sportova na televiziji i cyber-ratovanja, sljedeća godina nosi nam svašta.

Vrijeme ide naprijed, a prati ga tehnološki napredak. Tehnologija će, s druge strane, biti okrenuta naglavačke događajima iz 2016. godine, baš kao i ostatak svijeta, piše Guardian.

Ovo su neki od trendova na koje bi, prema Guardianu, trebalo obratiti pažnju u 2017. godine:

Više UI, manje podataka

Revolucija u umjetnoj inteligenciji je stigla, ali zasad su najveći igrači giganti iz Silicijske doline. To je dijelom zato što imaju novca za unajmiti najbolje ljude, ali dijelom i jer imaju podatke.

To bi se moglo promijeniti: jedno od ključnih područja za 2017. godinu je učinkovitost podataka. Problem je učenja strojeva da rade više, s manje.

Rješavanje problema učinkovitosti podataka moglo bi dramatično otvoriti industriju te novim startupovima dati priliku da se natječu s onima koji imaju pristupe petabajtima podataka mušterija.

To bi moglo i promijeniti što UI znači za vas, jer bi vaš UI asistent mogao biti osjetljiviji na vaše osobne mušice.

Većinom samovozeći automobili

Samovozeći automobili postoje unutar širokog raspona. S jedne strane su tehnologije koje su jedva nešto više od tempomata; druge strane je puna automatizacija – auto koji se može dovesti od parkirnog mjesta ispred vaše kuće do parkirnog mjesta ispred ureda, bez da itko dodirne volan.

2017. godina će biti utrka do tog cilja, ali neće ga ostvariti. Predvodnik će biti Tesla, ali i konvencionalni će proizvođači sudjelovati u utrci. A ko zna kakvi su Appleovi planovi?

Ali ne očekujte potpuno samovozeće aute tako skoro. Zakonodavne su prepreke ogromne, a ni tehnologija ne odgovara ogromnoj većini putovanja. Stavite auto testiran na širokim autocestama usred gužve u Londonu i neće se snaći.

Veliko je pitanje hoće li automatizacija vožnju učiniti sigurnijom. S jedne strane, aute se ne može omesti, vozila se ne opijaju niti se umaraju. S druge strane, ljudi možda neće biti spremni preuzeti kontrolu nad autom koji većinom vozi sam u slučaju potrebe.

Cyber-rat

Nemojmo okolišati: cyber-rat već je počeo. Ako nije počeo 2008. godine kad su (vjerovatno) izraelske i američke obavještajne službe virusom uništile iranske nuklearne centrifuge, ili 2015. godine kad su (vjerovatno) Kinezi hakirali Američki ured za upravljanje osobljem i ukrali milione ličnih podataka, onda je sigurno počeo 2016. godine, kad je (vjerovatno) Rusija hakirala Demokratski nacionalni kongres i pokušala utjecati na rezultate američkih predsjedničkih izbora.

Sva ova “vjerovatno” su dio toga što je privlačno u takvoj vrsti ratovanja: okriviti nekoga je teško. Sljedeća vlada SAD-a već se prijeti sudjelovanjem u tom ratu, ali to bi ih moglo samo napraviti većom metom.

Duhovi prošlih krađa podataka

Čini se kao da su krađe podataka posvuda. Ali to često nije slučaj: kompanije koriste moderne mjere sigurnosti, koje obično osiguravaju da se ne ukrade puno, a čak i ono što se ukrade nije lako iskoristiti.

Opasniji je trend kad na površinu isplivaju stare krađe podataka. To se dogodilo Yahoo-u, kad su isplivale krađe iz 2013. i 2014. godine, s podacima sa sveukupno dvije i pol milijarde računa.

Krađa podataka može proći neprimijećeno, tako da popravak sigurnosnog sistema možda niti nema smisla. To je kao da zaključate vrata staje, a konj je pobjegao prije nekoliko godina.

Upoznajte eSport, novi sport

Kompetitivno igranje video igara je ogroman biznis, za koji se u 2017. godini predviđa da će prijeći zaradu od milijardu dolara.

Porast eSporta može se pripisati velikom broju faktora, od sve veće dostupnosti širokopojasnog interneta do online streamanja. Ali sad je dovoljno velik da mijenja cijelu industriju iz koje je potekao. Veliki izdavači igara pokušavaju pridobiti publiku eSportova.

Blizzard je kompanija najpoznatija po svojoj igri World of Warcraft, ali u eSportovima imaju igre poput Heroes of the Storm, Overwatch i Hearthstone. Ipak, predvodnik je kompanija Riot Games, čija je igra League of Legends u finalu imala više gledatelja nego finale NBA-a 2016. godine.

Predviđa se da će sljedeći val biti mobilne igre, ali sve bi vas to moglo zaobići, jer su većina fanova tinejdžeri te su daleko najmlađa skupina bilo kojih sportskih fanova.

Velika podjela oko privatnosti

Najnapredniji sistem za nadzor na svijetu uskoro će biti pod kontrolom desničarskog demagoga koji redovito napada kritičare na društvenim mrežama i koristi svoj položaj kako bi pogodovao privatnim interesima. To brine neke ljude.

Mnogi se prebacuju na privatne servise za slanje poruka, mijenjaju postavke privatnosti te kontrolišu količinu podataka koja je o njima dostupna.

U isto vrijeme trendovi u UI i online monetizaciji uzrokovali su narušavanje privatnosti korisnika.

Google planira obučiti stroj da očitava vaše fotografije, čita vaše emailove kako bi dodavao informacije u kalendar i spremio sve što kažete kako bi popravio softver za očitavanje glasa.

Na kraju će tržište odlučiti. Jesu li ljudi voljni odreći se plodova strojeva koji uče da bi sačuvali privatnost, ili ih nije briga za privatnost i žele sve za što je tehnologija sposobna?

Kineska tehnologija kreće na Zapad

Foxconn je ime koje stoji iza najnaprednije tehnologije, ali na Zapadu su kineski proizvodi još uvijek povezani s jeftinom elektronikom i mobitelima koji vas špijuniraju.

Ali sve veći broj kineskih kompanija želi se probiti na tržišta Evrope i Amerike te ujedno zadržati korisnike u vlastitoj zemlji. OnePlus je pronašao publiku koja želi kvalitetan i jeftin pametni telefon. Huawei pokušava pridobiti nove korisnike svojim brandom Honor.

Softverske kompanije također imaju interese. Kompanija Tencent pokušava konkurisati Facebooku. Jasno je da ih Facebook shvaća ozbiljno: neke značajke njihovog Messengera kopirane su iz Tencentove aplikacije.