Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

potencijalno štetna

Djeca u Švedskoj masovno koriste kreme protiv starenja kože, vidjeli na društvenim mrežama

krema
FOTO: Screenshot
Ilustracija

U slučajevima kada dijete boluje od neke kožne bolesti, primjerice atopijskog ekcema, određeni proizvodi mogu pridonijeti pogoršanju ili ponovnom aktiviranju simptoma

Vodeći lanac švedskih apoteka Hjärtat zabranio je prodaju krema za njegu kože protiv starenja osobama mlađim od 15 godina zbog sve veće bojazni evropskih zemalja o njihovu potencijalno štetnom učinku za dječju kožu, započnu li djeca te proizvode koristiti prerano.

U lancu apoteka Hjärtat, a u Švedskoj ih je oko 390, prestat će prodavati “napredne proizvode za njegu kože” koji sadrže sastojke poput AHA kiselina, BHA kiselina, vitamina A, C i enzimskog pilinga, kupcima mlađima od 15 godina, osim ako za to imaju pristanak roditelja ili problematičnu kožu.

Velika popularnost

Razlog ovakve odluke su brojni izvještaji o eksploziji popularnosti preparata za njegu kože među švedskom djecom mlađom od 13 godina, a potaknuli su ih društveni mediji.

Jedan kozmetički brend je televizijskoj kući SVT kazao da je 20 do 40 posto njegovih kupaca sada mlađe od 13 godina.

Više različitih izvještaja ukazuje na to da sve više djece širom Evrope, uključujući i djecu stariju od 10 godina u Velikoj Britaniji, pribjegava njezi kože skupim preparatima protiv starenja u potrazi za “mladolikijim izgledom” kože, pri čemu su mnogi među njima pod uticajem sadržaja koji su vidjeli na mrežama poput “Tiktoka”, prenosi britanski Guardian.

Stručnjaci strahuju da bi novi trend mogao imati iznimno štetan učinak na tako mladu kožu i zabrinuti su zbog psihološkog uticaja na današnje mlade ljude koji su opsjednuti starenjem.

“Potpuno nepotrebno”

Annika Svedberg, glavna farmaceutkinja apoteke Hjärtat rekla je da “upotreba naprednih kozmetičkih proizvoda za njegu kože, čija je svrha smanjenje bora i postizanje ujednačenijeg tona kože, djeci nije potrebna”.

“U slučajevima kada dijete boluje od neke kožne bolesti, primjerice atopijskog ekcema, određeni proizvodi mogu pridonijeti pogoršanju ili ponovnom aktiviranju simptoma”, rekla je Svedberg.

Direktorica kompanije Monika Magnuson kazala je da njena tvrtka želi postati predvodnik ovog trenda i preuzeti veću odgovornost kako ne bi bili uključeni u promociju nezdravog ponašanja i ideala koji su uzeli maha među vrlo mladim ljudima.