Život i zdravlje

Priča iz Banje Luke

Muzikoterapeut Biljana Jakšić: Muzikom do bolje komunikacije (FOTO)

05/05/2019

Biljana Jakšić, profesor kamerne muzike u radu s mališanima u Centru uz ogromnu energiju i ljubav izvlači njihov maksimum, kao i oni iz nje

Biljana Jakšić, sopran, profesor kamerne muzike odlučila je da iskoristi svoje znanje na najhumaniji mogući način, pomažući mališanima iz banjalučkog Centra za obrazovanje, vaspitanje i rehabilitaciju slušanja i govora gdje radi kao muzikoterapeut.

Harizmatičnu i energičnu opersku pjevačicu mališani koji imaju problema sa sluhom i govorom obožavaju, a rad s njom već poslije nekoliko časova dao je prve rezultate.

Biljana Jakšić u pauzi časova s mališanima u Centru ispričala je ekipi Anadolu Agency (AA) da je muzikoterapija psihoterapijska tehnika koja se koristi u svrhu liječenja i zastoja bolesti pacijenata u zavisnosti od oboljenja.

“Pjevam, igram, veselimo se prije svega, a ujedno radim naučne radove s djecom u zavisnosti od oboljenja. Postoje aktivna muzikoterapija, art, metoda pisanja pjesama, koristim sve što dijete može da izvede i da izvučem maksimum iz njega”, rekla je ona.

Ona radi s djecom s Down sindromom, poremećajima govora, sluha, epilepsijom, autizamom, problemima u govoru, slušanju, s djecom koja imaju problem sa slabim ritmom, depresijom i drugim teškoćama koje prate današnje vrijeme.

“Poznato je da muzika utiče na desnu hemisferu mozga u slučaju traume koja dolazi posebno kod djece s autizmom nastaje disbalans između dviju hemisfera i slušajući muziku koja aktivira desnu hemisferu mozga dolazi se u ravnotežu. Sama muzika je od velike važnosti za razvoj djeteta jer svi imamo muzički identitet koji dobijamo po rođenju, a on nastaje sredinom u kojoj živimo i kulturom kojom se bavimo. Imate razliku između djeteta koje sluša folk muziku i klasičnu muziku. Velika je to razlika za sam um, a da ne govorim psihofizički razvoj i stagnaciju djeteta”, objasnila je ona.

Između ostalog dobre rezultate postiže i s djecom koja mucaju.

“Znate da dijete koje muca – fenomenalno pjeva, nema nikakvih problema. Radi se o dijafragmalnim šokovima koje je dijete doživjelo ili u majčinoj utrobi ili tokom života. Radim s njima disaonu tehniku koja je od velike važnosti. U pitanju je disanje kroz usnik, kroz vodu i slamke što je njima veoma zanimljivo, jer je bitno da dijete ne razmišlja da dolazi na muzikoterapiju kao nastavni plan i program već da je to njima igra poput vrtića. Onda pedagog i muzikoterapeut može prosto da se oslobodi u radu s njima i da postiže sjajne rezultate. Jako je teško, moram priznati. Treba velika energija, velika ljubav”, istakla je ona i dodala da djecu s kojom radi vidi kao Božji dar.

Prema njenim riječima, muzikoterapija je kao naučna disciplina u svijetu počela da se razvija sredinom 20. vijeka, a pokazatelj koliko muzika utiče na svakog čovjeka jeste činjenica da se muzikoterapija u Evropi koristi s novorođenčadima u inkobatorima gdje uz pomoć klasične muzike brže jedu i napreduju.

Biljana Jakšić se nada da će joj se pridružiti još kolega, ali naglašava da je u pitanju nauka za koju se potrebno školovati, kao što je i ona specijalističkim studijama za djecu otvorenog slušnog polja.

“Treba mnogo nauke i čitav život da se uči, a oni su ti koji izvlače maksimum iz mene”, rekla je Biljana Jakšić.

Saša Tatić, direktor Centra za obrazovanje, vaspitanje i rehabilitaciju slušanja i govora objasnio je da su i ranije u ovoj ustanovi imali muzikoterapeute, ali da su sada angažovali eksperta za normalan govor odnosno glas. U ovoj ustanovi se bave patologijom govora i jezika sekundarno, ne s medicinske strane, a to ima mnogo dodirnih tačaka s onim za šta je Biljana ekspert.

U Centru borave djeca koja čuju, koja ne čuju – odnosno, djeca oštećenog sluha kao i djeca s kohelarnim implantom, odnosno djeca koja nisu čula, a sada im je otvoreno slušno polje, čuju odnosno slušaju.

“Već smo postigli konkretne rezultate, ali suština jeste da nastojimo da svakom djetetu posvetimo adekvatnu pažnju jer svako djete je priča za sebe”, kazao je on i dodao da se u ovom slučaju ne radi samo o puštanju muzike nego o višeslojnom pristupu djetetu obzirom da je cilj muzikoterapije – komunikacija.

Prema njegovim riječima kada postoji kanal komunikacije između terapeuta i djeteta, tada postoji i transfer znanja.

“Ta osoba, ekspert mora da bude prije svega osoba s pozitivnom energijom, a poslije je to lako nadograditi”, kazao je Tatić.

Govoreći o časovima koje trenutno u ovoj ustanovi drži Biljana Jakšić, Tatić je istakao da ona lako uspostavlja komunikaciju s djecom, okupira njihovu pažnju, a bez toga se inače ne može raditi.

“Energija i znanje su najvažnije stvari, a Biljana Jakšić ima i jedno i drugo”, naglasio je Tatić.

Vesna Gavranović, majka Alekse koji u ovoj školi pohađa peti razred zadovoljna je časovima koje pohađa Aleksa.

“Odskora u ovoj školi postoje tretmani muzikoterapjom kod profesorice Biljane Jakšić. Ona je veoma divna profesorica, veliki je profesionalac, djeca je obožavaju”, rekla je ona i dodala da njen sin obožava i profesoricu i časove.

Komentari

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.