ALDI, LIDL, REWE...

Šta marketi u Njemačkoj rade s neprodanim hljebom i ostalim pekarskim proizvodima?

pekara hljeb Marketi u Njemačkoj
Foto: Unsplash

Šta se događa s pekarskim proizvodima nakon kraja radnog vremena? Marketi u Njemačkoj Aldi i Lidl uglavnom dobro vode prodaju pekarskih proizvoda

Marketi u Njemačkoj kao što su Aldi, Lidl, Rewe imaju široku ponudu pekarskih proizvoda, od kojih se pojedini proizvodi mogu dobiti iz automata.

Ali, ne završe svi proizvodi koji su izloženi na maloprodajnim policama u košaricama i kolicima kupaca do zatvaranja trgovine. Dakle, što se događa s preostalim pekarskim proizvodima nakon zatvaranja trgovine?

Šta se radi s pekarskim proizvodima nakon zatvaranja?

U pekarama se višak proizvoda obično reciklira. Pojedine pekare surađuju s bankom hrane ili proizvode idući dan prodaju po povoljnijoj cijeni.

Drugi, kao što je Kaiser Biobäckerei iz Frankfurta, nude kupcima ostatke peciva u vrećici “Too good to go” za 3,50 eura u večernjim satima.

Ali, ne proizvodi se samo u pekarama svaki dan previše. Marketi u Njemačkoj Aldi i Lidl su izvijestili kako uglavnom dobro vode prodaju pekarskih proizvoda.

Zaposlenici znaju tačno kada zadnji put moraju upaliti pećnice taj dan. Lidl, primjerice, radi s takozvanom “baking shemom” u kojoj se zaposlenici prilagođavaju potražnji.

“Što se manje proizvoda kupi tokom dana, to se manje peče”, navode njemački mediji.

Trgovcima posebno pomaže sofisticirana tehnologija koja se može koristiti za izračunavanje očekivanih procesa.

Jeftiniji sljedeći dan

No, očito, čak i u trgovinama – uprkos sofisticiranoj tehnologiji – puno hljeba ostaje na policama pekarskog asortimana nakon zatvaranja trgovine.

Kupci zatim sljedeći dan dobivaju popuste do 30 posto na neprodane artikle. Prema pisanju medija, marketi u Njemačkoj Aldi Süd, Aldi Nord, Norma, Lidl i Edeka rade prema ovoj šemi. Trgovci surađuju i sa socijalnim ustanovama.

Prema podacima Njemačkog zavoda za statistiku, u maloprodaji nastaje sedam posto, odnosno 0,8 tona otpada od hrane.

Većina otpada od hrane (59 posto, odnosno 6,5 miliona tona) nastaje u privatnim kućanstvima. Prema studiji WWF-a iz 2015. Nijemci – trgovci na malo, pekare i privatna kućanstva zajedno – bacili su ukupno 1,7 miliona tona pekarskih proizvoda.

Pet savjeta za potrošače

Planirajte bolje svoju kupovinu

Ne idite u kupovinu gladni

Pravilno čuvajte hranu

Spakirajte ostatke i ponesite ih sa sobom

Kupujte voće i povrće, iako ne izgleda privlačno

Bacanje hrane

Prema informacijama iz Ministarstva poljoprivrede, veliki trgovački lanci udružili su snage u forumu za dijalog kako bi smanjili bacanje hrane.

Predani su “smanjenoj prodaji svježih proizvoda kao što su hljeb, voće i povrće u vrijeme zatvaranja”, navodi se.

Također, sarađuju s bankama hrane ili organizacijama za dijeljenje hrane kako bi smanjili bacanje hrane.

Cilj supermarketa je smanjiti bacanje hrane za 30 posto do 2025. godine. Edeka se također želi boriti protiv bacanja hrane manjim pakiranjima proizvoda, piše Fenix magazin.