Internet

Šta se dešava sa vašim Facebook profilom kada umrete

12/03/2016

Facebook profil ima 1.39 milijardi aktivnih korisnika, što ga čini najrasprostranjenijom društvenom mrežom na svijetu, a do kraja ovog vijeka bi mogao da se pretvori u pravo digitalno groblje.

Brojka od čak 30 miliona mrtvih ljudi na Facebooku, čini se nevjerovatnom – otprilike kao dva Njujorka. Mi smo prva generacija ljudi koji imaju online identitete, tako da kada neko umre, nužno je razviti nove oblike upravljanja tim identitetima.

Facebook neće ukloniti nečiji profil, osim ako to ne zatraži njegova porodica, a nedavno je objavio i svoje nove smjernice za “memorijalne” stranice na toj društvenoj mreži.

Student Jed Brubaker studirao je društvene mreže, posebno “MySpace” nekoliko godina nakon što je neko umro i objavio na tu temu naučni rad pod nazivom “Smrt i društvena mreža” kako bi unio malo više svjetla u fenomen mrtvih ljudi koji još žive online.

Ovo su ključne stvari vezane za profile pokojnika:

– Niko se ne može prijaviti na memorijalni profil i nema prihvatanja novih prijatelja.
– Zavisno o postavkama privatnosti pokojnikovog profila, prijatelji mogu podijeliti zajedničke uspomene na njegov memorijalni tajmlajn.
– Svako može poslati privatnu poruku preminuloj osobi.
– Sadržaj koji je pokojnik objavio (fotografije, postovi) ostaje na Facebooku i vidljiv je publici s kojom ga je dijelio.
– Memorijalni timeline ne pojavljuje se u sektoru “People You May Know” niti među drugim sugestijama ove društvene mreže.

– Ono što je iznenađujuće (na MySpace-u), je to da smo vidjeli kako se ljudi vraćaju i nastavljaju da komuniciraju sa mrtvim ljudima, iz godine u godinu da bi rekli “Nedostaješ mi”. Također smo analizom mreže “MySpace” otkrili prakse socijalnog umrežavanja. Ljudi su dijelili uspomene, slike, priče s tom osobom, kao da je ta osoba još uvijek živa – objasnio je Brubaker.

Ono što je sigurno je da godinama kasnije ljudi još uvijek komuniciraju s profilima mrtvih. Ono što je rečeno online tamo ostaje zauvijek, a svako od nas će neizbježno biti ovekovječen onime što je ikada objavio.

Prema novim podacima, kada osoba premine, njen Facebook nalog može da nastavi da postoji kao online memorijal ili digitalno slavljenje života nekadašnjeg korisnika, ukoliko to želite.

Međutim, politika ove društvene mreže svojim preminulim korisnicima mogla bi kasnije da se osveti, kada preminuli korisnici postanu brojniji od živih. Sudeći po proračunima matematičara Hakema Sadikija, preminuli Facebook korisnici će brojčano nadjačati žive još tokom ovog vijeka, tačnije, do 2098. godine.

Student Univerziteta u Masačusetsu došao je do tog zaključka nakon što je proučavao nivo rasta ove društvene mreže i uporedio ga sa stopom smrtnosti. Njegovo istraživanje podržao je i Fusion.net, koji je utvrdio da je Facebook na dobrom putu da postane “digitalno groblje”.

Ukoliko stvarno završi na taj način, posjeta na ovoj društvenoj mreži bi u 2098. godini mogla da postane sablasno iskustvo, ali vjerovatno ne više od posjete digitalnom gradu duhova kao što je Google+ već ove, 2016. godine.