Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

kompanija u gubitku

Šta se desilo sa Netflixom? Zašto gubi ogroman broj pretplatnika?

Netflix-background-cover

Šta se desilo sa Netflixom? I šta se mijenja u ponudi platformi za gledanje koje su omogućile publici da ne zavisi od rasporeda TV programa već da bira vrijeme i količinu programa koji želi konzumirati

Kompanija Netflix prijavila je da je za prvih šest mjeseci 2022. izgubila gotovo milion pretplatnika, tačnije radi se o 970.000 ljudi koji su otkazali svoje račune na ovoj platformi za pregledanje TV serija i filmova.

Šta se desilo sa Netflixom? I šta se mijenja u ponudi platformi za gledanje koje su omogućile publici da ne zavisi od rasporeda TV programa već da bira vrijeme i količinu programa koji želi konzumirati.

Ova godina bilježi prvi gubitak pretplatnika od 2011. za kompaniju koja je najavila i opciju jeftinije pretplate, ali uz reklame i smanjenje originalne produkcije.

Nekoliko loših poslovnih mjeseci za streaming servis koji je preokrenuo TV i filmsku industriju otkako je počeo sa emitovanjem i nuđenjem usluge gledanja programa po izboru korisnika prije gotovo deset godina, pokazalo je da svi više ne gledaju Netflix. Zašto?

Netflix je prvi predstavio TV na zahtjev 2007, ulazeći u popularnu kulturu sa lavinom sadržaja. Prešao je dug put od servisa za iznajmljivanje filmova isprva osnovanog 1997. godine u Kaliforniji. Ali od tada, pojavilo se mnogo drugih platformi sa istom uslugom, a tržište streaming servisa postalo je neuporedivo konkurentnije.

Kako je za BBC rekao novinar i autor Tufayel Ahmed, “ono zbog čega je Netflix postao popularan, nije nužno bio originalni program koji je producirao, već serije i filmovi drugih produkcija, poput serije Friends (Prijatelji) koji su dali priliku gledaocima da na jednom mjestu mogu da nađu sve što vole i žele da gledaju”.

Konkurencija, skupoća i reklame u perspektivi
Gubitak pretplatnika streaming servisa Netflix, koji je dugo važio za broj jedan platformu za gledanje sadržaja, “čini se da je posljedica povećane konkurencije, nepovoljnih globalnih ekonomskih okolnosti i činjenice da kompanija već ima vrlo visok broj pretplatnika”, kako kaže Ferran G. Vilero, izvršni direktor analitičke kompanije NPAW, koja se bavi statistikom streaming servisa.

Najviše pretplatnika je izgubljeno na tržištu Sjeverne Amerike, u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi gdje je kompanija rekla da je izgubila 1,3 miliona pretplatnika u prvoj polovini 2022. ali je gubitak donekle nadoknađen pretplatnicima iz drugih dijelova svijeta, piše CNN.

Kada je kompanija u aprilu 2022. najavila prvi pad u broju pretplatnika sa 200.000 manje korisnika njihovih usluga predvidjela je još dublji pad sa minusom od dva miliona do juna mjeseca. Ove brojke i predviđanja izazvale su paniku na Wall Streetu i odjeknule u Hollywoodu, naštetivši ugledu kompanije. Uslijedila su i otpuštanja zaposlenih.

Promjena prioriteta mogla bi promijeniti izbore produkcije o tome koje se serije i filmovi snimaju, koliko dugo traju i da li pretplatnici mogu da si priušte gledanje sadržaja bez prekidanja reklamama.

Kompanije je potvrdila da radi sa Microsoftom kako bi se kreirala nova, jeftinija platforma koja bi u sadržaju programa imala reklamne prekide. Očekuje se da će se ovaj servis lansirati početkom 2023. na nekoliko zona koje imaju veliko marketinško tržište kao što su New York i Los Angeles, navodi NPR.

Ova ideja postaje stvarnost nakon godina protivljenja da se reklame ubacuju u program Netflixa. Kompanija je vjerovatno prepoznala trend da neki potrošači neće preuzeti servis ako ova opcija nije dostupna što utiče na nižu cijenu.

Produkcija novih TV serija i filmova traži vrijeme, tako da “bilo koji film koji Netflix sada snimi neće biti dostupan za gledanje naredne dvije godine, možda čak i duže kada je riječ o krajnjim konzumentima”, rekao je Tom Nunan, koji predaje na Univerzitetu u Kaliforniji u Los Angelesu, piše USA Today.

U jednom trenutku se dođe do plafona – najvećeg broja ljudi koji žele da se pretplate za uslugu kompanije. “Razmjere ovakve ambicije su impresivne, ali ispostavlja se da su neodržive”, rekao je Nunan. On takođe navodi olakšavanje pandemijskih restrikcija kao jedan od razloga zašto ljudi odbacuju Netflix. Potrošači gledaju račune koje plaćaju za streaming servise i pitaju se da li im treba toliki sadržaj i još važnije, mogu li to da si priušte.

Brojke bolje od sumornih predviđanja
Ipak, predviđanja su bila da će broj ljudi koji odustaje od Netflixa biti mnogo veći – dva miliona. Izvještaj iz aprila uticao je na pad dionica kompanije za čak 37 posto u jednom danu.

Međutim, na polovini 2022. Netflix nije ispunio vlastita sumorna predviđanja, zaustavivši gubitke pretplatnika i ostvarivši veći prihod uprkos konkurentnijem okruženju i ekonomskim izazovima.

Analitičari kažu da je objavljivanje četvrte sezone serije “Stranger Things” iz dva dijela, za koju Netflix tvrdi da je serija na engleskom jeziku sa najviše pregleda, možda pomoglo da se zaustave gubici pretplatnika.

Gubitak od 970.000 pretplatnika obično ne može proći kao dobra vijest, ali to je pravi dobitak u poređenju s dva miliona koje je kompanija očekivala za tromjesečno razdoblje zaključno s 30. junom. A zabilježen je i porast dionica od osam posto na berzama, kako piše The Washington Post.

Bez obzira na sve, Netflix je i dalje u vrhu svoje industrije, a ovo je pet osnovnih razloga gubitka pretplatnika:

  • Povlačenje servisa iz Rusije

Kompanija je povukla svoje usluge iz Rusije nakon invazije ove države na Ukrajinu u februaru. Netflix se pridružio stotinama drugih kompanija i biznisa širom svijeta koji su odlučili da obustave rad u Rusiji. Nakon povlačenja iz Rusije, kompanija je priznala da je izgubila gotovo 700.000 pretplatnika.

  • Poskupljenje u Kanadi i SAD

Početkom 2022. godine, Netflix je odlučio da poveća cijene svojih usluga u Sjedinjenim Državama i Kanadi. Suočeni sa novim troškovima, pretplatnici su otkazali profile na servisu. Netflix navodi da je nakon povećanja cijena od januara 2022. približno 600.000 pretplatnika ugasilo svoje profile u Sjevernoj Americi.

  • Strožije restrikcije na dijeljenje profila

Jedan od najznačajnijih problema sa kojima se Netflix nosio tokom godina bila je mogućnost dijeljenja računa. Mušterije su ignorisale uslove korišćenja koji naročito zabranjuju dijeljenje lozinke. Netflix procjenjuje da je nekih 100 miliona domaćinstava širom svijeta, sa 30 miliona u SAD i Kanadi koristilo servis bez plaćanja usluga upravo dijeljenjem mogućnosti gledanja na više lokacija sa istom lozinkom.

  • Gubitak sadržaja medijskih kompanija

Posljednjih godina Netflix je izgubio gomilu sadržaja od glavnih mreža u Sjevernoj Americi poput NBC, CBS, AMC, koje su svoje sadržaje ustupile drugim platformama za gledanje sadržaja po izboru.

Takođe, medijske kompanije se spajaju, pokreću vlastite usluge i guraju svoj sadržaj kroz te platforme za gledanje umjesto licenciranja putem Netflixa. Tako je Netflix bio prisiljen da uloži milijarde u produkciju originalnog sadržaja. Dok je originalni Netflixov sadržaj dobrodošao, ljudi žele gledati neke od svojih omiljenih serija ili filmske klasike.

  • Previše izbora za publiku

Publici je na raspolaganju previše platformi sa istom namjenom. Na samom vrhu je i dalje Netflix, ali tu su i HBO Max, Amazon Prime Video, Hulu, Peacock, Paramount+, Disney+, Apple TV+, ESPN+ itd. Svaka od ovih platformi nudi posebnu selekciju sadržaja TV serija i filmova i sve se svodi na to šta ljudi žele da plate, a Netflix je sada jedna od skupljih opcija.