recenzije i komentari

Vjerujete pozitivnim recenzijama na internetu?

amazon

Prilikom kupovine proizvoda putem interneta, za veliki broj korisnika ključne su pozitivne recenzije i komentari koje pročitaju o tome na internetu i društvenim mrežama

Kompanija koja prodaje pripravke za mršavljenje priznala je da je kupovala lažne recenzije u kojima su “korisnici” hvalili njihove kapsule koje su im “pomogle” u gubljenju kilograma.

Prilikom kupovine proizvoda putem interneta, za veliki broj korisnika ključne su pozitivne recenzije i komentari koje pročitaju o tome na internetu i društvenim mrežama, jer ako je veliki broj ljudi pohvalio proizvod i dao tom proizvodu maksimalnu ocjenu, za pretpostaviti je da je sigurno dobar. No nikada ne možemo znati ko su osobe koje zaista recenziraju te proizvode – jesu li bile iskrene prilikom pohvale proizvoda ili im je neko možda za to platio.

Nedavno istraživanje britanske agencije za zaštitu potrošača Which? pokazalo je da recenzijama na Amazonu ne treba uvijek vjerovati jer dio prodavača korisnicima plaća za pozitivne recenzije, a jedna američka kompanija koja je plaćala za takve pozitivne recenzije sada mora platiti kaznu.

Američka federalna trgovinska komisija (FTC) nedavno je pokrenula postupak protiv kompanije Cure Encapsulations koja je putem jedne internetske stranice (koja je u međuvremenu ugašena) kupovala pozitivne recenzije njihovog proizvoda na Amazonu. Ova kompanija prodaje pripravke koji pomažu pri mršavljenju te su u brojnim lažnim recenzijama “korisnici” hvalili njihove kapsule koje sadrže ekstrakt Garcinie cambogie i koje su im “pomogle” u gubljenju kilograma.

No na kraju se pokazalo da je njihov proizvod imao minoran ili nikakav učinak na mršavljenje te je, kako je pokazalo istraživanje provedeno u SAD-u, čak izazvao akutne probleme s jetrom za neke ljude koji su ga redovno uzimali.

Prema nagodbi s FTC-om, pored novčane kazne (maksimalna previđena kazna je nešto manje od 13 miliona dolara), Cure Encapsulations mora prestati s lažnim tvrdnjama vezanim uz učinkovitost njihovog dodatka za prehranu, ali moraju kontaktirati i bivše kupce kojima moraju prenijeti informacije o dvojbenom učinku djelovanja njihovog proizvoda. Također, ako ponovno bude željeli reklamirati svoje dodatke prehrani i hvaliti se s njihovim pozitivnim učincima, prije toga morat će pronaći “kompetentne i pouzdane znanstvene dokaze” o tome.