Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Ne otvarajte sumnjive linkove na WhatsAppu

Whatsapp

Iz WhatsAppa nedavno su se pohvalili s brojem korisnika te danas više od milijardu ljudi diljem svijeta komunicira putem ove aplikacije. Svoju veliku popularnost osnivači ove kompanije već su jako dobro unovčili (Zuckerberg je prije dvije godine platio nevjerojatnih 19 milijardi dolara za WhatsApp), no ta popularnost i milijardu korisnika veliki su mamac za hakere koji pokušavaju prevariti korisnike, njihove pametne telefone zaraziti virusima i dokopati se povjerljivih podataka iz telefona.

Prema Independentu, WhatsApp već je neko vrijeme meta jedne takve prevare putem koje se kriminalci žele dokopati privatnih i osjetljivih informacija vlasnika telefona. Korisnici prvo dobiju poruku od kontakata (ova je poruka dostupna na nekoliko jezika, kako bi prevara bila uvjerljivija) te se u njoj nalazi link na web stranicu na kojoj je potrebno ispuniti anketu kako bi dobili poklon bon za jedan poznati svjetski modni brand. S obzirom da poruka dolazi od prijatelja s WhatsAppa (koji je šire zato što vjeruju da će na taj način dobiti dodatni popust i nisu svjesni da je riječ o prijevari), mnogim korisnicima ovo neće biti sumnjivo te će ispuniti anketu kako bi dobili bon, no za njegovo iskorištavanje potrebno je upisati lične podatke (ime, prezime, adresu, mail i broj telefona). Nakon toga otvara se nova (lažna) stranica na kojoj će se telefoni zaraziti malwareom koji će prevarantima omogućiti pristup ‘osjetljivim osobnim’ informacijama.

‘Ova prevara već neko vrijeme kruži među korisnicima WhatsAppa’, komentirao je David Emm iz sigurnosne kompanije Kaspersky i dodao kako se širi prilično brzo jer korisnici misle da će dobiti dodatnih pet dolara popusta u npr. Starbucksu ako tu poruku pošalju svojim prijateljima na WhatsAppu.

S obzirom na veliku popularnost ove aplikacije te činjenicu da će broj njenih korisnika i dalje rasti, sigurnosni stručnjaci korisnike pozivaju na oprez napominjući da uvijek dobro razmisle prije nego kliknu na neki link koji dobiju u poruci.