Neiskorišteni resurs naše države

Aerodroma Sarajevo nema ni u Top 100 Evrope! Delegacija EU: Na Vladi FBiH je da odabere model

aerodrom (1)

Iz Delegacije EU za Fokus.ba: Ambasador Sattler je naglasio važnost profesionalizacije usluga i rada Međunarodnog aerodroma Sarajevo

Iako je broj putnika na Međunarodnom aerodromu Sarajevo u prvih šest mjeseci ove godine povećan za 13,7% u odnosu na isti period prošle godine (kada je u drugom kvartalu došlo do lockdowna) s brojem od 163.206, i dalje se nalazi na samom dnu liste evropskih aerodroma.

Piše: A. DUČIĆ

Aerodrom Sarajevo, prema ažuriranoj listi najprometnijih aerodroma u Evropi, nema ni u Top 100. Na ovoj ranglisti, primjerice, se nalazi Aerodrom Zagreb i to na 90 mjestu. Da je Aerodrom Sarajevo već odavno „zreo“ za promjenu modela njegovog upravljanja, budući da je u 100-postotnom vlasništvu Vlade FBiH, o tome se uveliko svi slažu. Svi osim same Vlade FBiH.

Naime, iz Uprave Aerodroma Sarajevo su nedavno za N1 izjavili kako je „Vlada FBiH prepoznala Međunarodni aerodrom Sarajevo kao strateško privredno Društvo Federacije Bosne i Hercegovine, te nije predmet privatizacije“.

Ambasadori Evropske unije i Velike Britanije u BiH Johann Sattler i Matthew Field još prošle su godine, neposredno prije početka pandemije poručili da se radi o važnom resursu, posebno za turizam, a još uvijek je u državnom vlasništvu. Jasna je poruka da bi Aerodrom Sarajevo trebao slijediti primjere u regionu, dakle u Hrvatskoj, Srbiji i Crnoj Gori.

Na nedavnoj konferenciji na temu turizma održanoj u Sarajevu, dana 28. juna 2021. godine,, kako je za Fokus.ba izjavio glasnogovornik Delegacije EU u BiH Ferdinand Koenig, ambasador Johann Sattler se osvrnuo na izvještaj o turizmu u BiH autora profesora Almira Pešteka, izrađenog na zahtjev EU.

-Oslanjajući se na istraživanje provedeno za potrebe izvještaja, ambasador Sattler izrazio je stav o potrebi provođenja tri važna koraka u zemlji kako bi se u potpunosti aktivirao turistički potencijal BiH i to bolje brendiranje kao prvi korak, potom bolja poslovna klima i konačno, izgradnja transportnih kapaciteta. Po pitanju izgradnje transportnih kapaciteta, ambasador Sattler je naglasio važnost profesionalizacije usluga i rada Međunarodnog aerodroma Sarajevo i pozdravio činjenicu da se trenutačno vode razgovori u tom pravcu. U poređenju s drugim aerodromima u regionu, puno je toga što se može uraditi za izgradnju kapaciteta Međunarodnog aerodroma Sarajevo – istakao je Koenig.

Što se tiče načina modernizacije aerodroma, dodao je Koenig, na raspolaganju je mnoštvo modela, a na vlastima u BiH je da odaberu model koji bi mogao pomoći Međunarodnom aerodromu Sarajevo da radi efikasnije, ponudi bolje usluge i privuče više putnika u korist cijele BiH. EU i međunarodne finansijske institucije bile bi spremne podržati Vladu FBiH u izradi najkorisnijeg rješenja u tom pogledu.

-Delegacija EU u BiH/specijalni predstavnik EU u potpunosti podržava razvoj turističkih kapaciteta u BiH i vjeruje da turizam može biti glavni pokretač oporavka od pandemije COVID-19, jednako kao i održivog ekonomskog rasta. U te svrhe, EU je u proteklih pet godina osigurala značajnu finansijsku pomoć u vrijednosti 7,8 miliona eura za projekte u sektoru turizma, sa ciljem pozicioniranja BiH kao destinacije u kojoj će uživati sve veći broj turista iz svih dijelova svijeta – rekao je Koenig.

Vlada FBiH iz godine u godine izdvaja transfere za aerodrome na tlu FBiH, među njima i za Aerodrom Sarajevo.

Transferi u 2020., prema izvještaju revizora, za unapređenje avioprometa u Federaciji BiH iskazani su u iznosu od 2.860.000 KM. Za Međunarodn Aerodrom Sarajevo d.o.o. izdvojeno je 700.000 KM, putem subvencija dodatnih 200.000 KM, a kapitalnim transferom 3,3 miliona KM. S druge strane, ovaj aerodrom, koji ima izrazito skupe takse, ne bilježi očekivane rezultate.