Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Područje FBiH

Autoput neće biti završen ni do 2028? Na 6 od 8 dionica su probili rokove!

Foto: Autoceste FBiH
Poddionica Poprikuše – Nemila

Jesu li najave o završetku radova bile samo prazna obećenja? Donosimo zvanične podatke koje potpisuje direktor Denis Lasić

Ako se uzme u obzir informacija koja je u proteklim danima iz Autocesta FBiH odaslana Parlamentu FBiH o aktuelnim gradilištima autoputa na području FBiH, nije teško zaključiti da je najava o završetku ovog kapitalnog projekta do 2028. godine bila tek samo prazno obećanje.

Naime, iz Autocesta FBiH su u dokumentu otkrili da su na šest od aktivnih osam dionica gdje se izvode radove rokovi probijeni, a dijelom i eklatantno. U aktu kojeg potpisuje v.d. direktora Autocesta BiH Denis Lasić a koji je upućen na osnovu zastupničkog pitanja zastupnika Adnana Efendića precizno su navedeni podaci o probijenim rokovima.

„Nepovoljni uvjeti“

Tako je istaknuto da je poddionica autoputa Poprikuše – Nemila dužine 5,5 kilometara čija je gradnja započeta krajem 2020. trebala biti okončana do 7. juna ove godine. No, rok za završetak ove dionice produžen je do kraja ove godine, kako je navedeno, zbog „nepovoljnih geoloških uvjeta u tunelu Golubinja“.

Fokus je nedavno u istraživačkom tekstu pisao o koruptivnim aktivnostima koji se odnose na ovu dionicu, a koji su doveli do eksplozije troškova. Tekst možete pročitati na ovom LINKU.

Kada je riječ o poddionici Nemila – Vranduk (dužnina 5,7 kilometara) radovi su počeli 22. februara 2022., a trebali su biti okončani 22. februara ove godine. No, rok je produžen do 2. jula ove godine i to zbog, kako je obrazloženo, dodatnih radova.

Poddionica Vranduk – Ponirak koja je nakon istraživačkog teksta Fokusa predmet istražnih organa, odnosno tužilačkih i policijskih, trebala je biti završena još 19. avgusta 2021. godine, no rok je produžen čak do 31. marta 2026. godine.

Inače, na ovoj dionici je došlo do potpunog zastoja, a iz Uprave Autocesta tvrde da su uspjeli redefinirati ugovor i da se nastavak radova očekuje početkom građevinske sezone.

Podaci o dionicama i probijenim rokovima

Radovi na poddionici Ponirak-Vraca (tunel Zenica“ počeli su 29. oktobra 2019. godine i trebali su biti završeni u roku od 30 mjeseci. No, rok je produžen do kraja ove godine. Iz Uprave Autocesta pojašnjavaju da je spajanjem susjednih dionica tunel produžen sa 2450 na 3360 metara.

Radovi na poddionici Počitelj – Zvirovići (Lot 1) dužine 10,1 kilometra trebali su biti okončani nakon dviej godine. Prvobitn rok koji je postavljen 26. septembra 2021 godine produžen je do 6. septembra 2023.. No, prema evaluaciji Nadzora ponovo je produžen do aprila 2024. Iz Autocesta ističu da je potrebno dodatnih sedam mjeseci kako bi se radovi okončali.

Nove dionice

Kada je rijel o poddionici Počitelj-Zvirovići odnosno mostu Počitelj, o čemu je također pisao Fokus radovi su počeli 26. septembra 2019. i bilo je planirano da traju 30 mjeseci. No, tu je u međuvremenu došlo do probijanja dva roka. Prvi je bio 14. marta 2022., a drugi 29. avgusta 2023. Razlog je oštećenje mosta Počitelj, čija je sanacija u toku.

Kada je riječ o poddionicama tunel Putnikovo Brdo – Medakovo (8.5 km) i Medakovo – Ozimice (21,3 km), oni su počeli u junu odnosno u decembru 2023. godine. Završetak radova je predviđen u maju 2025. odnosno u maju 2026. godine.