Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Donosimo nove detalje

Da li će zbog obustave radova na dionici Vranduk-Ponirak biti otpušteno 140 radnika?

FOTO: JP Autoceste FBiH

Skoro svi radnici su lokalno stanovništvo. Ko obmanjuje koga: Iz Autocesta su izvođaču radova dostavljane različite informacije o projektima

Odluka Autocesta FBiH o privremenoj obustavi radova na dionici autoputa Vranduk-Ponirak, koja predstavlja jedno od najvećih gradilišta u cijeloj BiH, mogla bi rezultirati otpuštanjem oko 140 radnika, saznaje Fokus.

Ovu informaciju, kako saznajemo, Autocestama FBiH predočio je izvođač radova na ovoj dionici, azerbejdžanska kompanija Azvirt. U odgovoru Autocestama na odluku o privremenoj suspenziji, naveli su da bi ona mogla prouzrokovati demobiliziranje opreme i otpuštanje 140 radnika, ne uključujući inžinjere i administrativno osoblje koji su trenutno angažirani na projektu. Napomenuli su da su skoro svi radnici lokalno stanovništvo.

FOTO: JP Autoceste FBiH

Značajni troškovi

Ovo bi, navode, moglo rezultirati značajnim troškovima koje izvođač radova mora nadoknaditi, poput otpremnina radnicima, transporta opreme u instranstvo i sl. Ističu da će ponovna mobilizacija također imati značajan trošak, a njeno trajanje bi odgodilo početak radova kada projekti budu dostupni. Sve to, zaključuju, uz mjesečnu naknadu ostalih troškova, uključujući i brojne radnike obezbjeđenja.

Podsjetimo, Fokus je već izvijestio o brojnim nelogičnostima koje su se vezale za ovu dionicu, a prema informacijama s kojima je Azvirt suočio Upravu Autocesta FBiH ima ih još mnogo više.

Naime, iz Autocesta FBiH su u prekjučerašnjem saopćenju za javnost naveli kako se radovi obustavljaju “zbog ukazane potrebe za usklađivanjem projektne dokumentacije i dodatnom analizom troškova izgradnje dionice autoceste Vranduk – Ponirak, posebno u dijelu koji se odnosi na odstupanja od ugovorenih radova. Odnosno, kako su istaknuli, “uvidom u izvođačev program radova, te činjenicu da se radovi ne izvode na više od 50% ugovorene trase bilo je neophodno izbjeći nepotrebno velike troškove zastoja i privremeno obustaviti radove”.

Međutim, iz Azvirta navode da su prilično iznenađeni da nakon četiri i po mjeseca od početka revizije i nakon što su svaki put bili obavješteni od Autocesta FBiH da će novi projekt biti finaliziran i dostupan za sedmicu ili dvije, primili odluku o obustavi radova.

Ističu da je glavni projekat za sektor 6 dionice dostupan još od januara ove godine, te podvlače kako nije razumno da Autoceste BiH obustavljaju radove iz napomenu da će projekti tek biti dostupni u narednim mjesecima. Dodatnu konfuziju, kako navode, unosi i izjava predstavnika Autocesta FBiH Esada Mulavdić na sastanku od 26. Jula, odnosno samo dan nakon što su od Autocesta dobili odluku o suspenziji radova, da je novi projekat za sektor 6 završen, dok je za Sektor 7 skoro gotov.

Falsifikovani podaci

U daljoj elaboraciji navode da je nedostatak primjenjivih projekata za sektore 1,6,7 dionice problem koji je neriješen već duže vrijeme. Tvrde da su u startu, dakle još u 2019. godini, naišli na nedovoljne i falsifikovane geološke podatke koji su doveli do svih problema. U informacijama predočenih Autocestama, preduzeću Integra iz Mostara, koje je napravilo glavni projekat, spočitavaju nedostatna istraživanja terena.

FOTO: JP Autoceste FBiH

Čak ističe da je na sektoru 5 ove dionice čiji projekat je također izradila Integra došlo do urušavanja kosine, što je uzrokovalo štetu na radovima. Nakon toga su, kaže preispitali i ostale sektore odlučili da za pojedine (2 i 5) angažuju novog projektanta. Za sektor 1 su od Autocesta tražili pojašanjenja, ali, kako navode, nikada nisu dobili odgovor.

Umeesto toga, od ovog javnog preduzeća su, ističu, u februaru 2022. da će sami nastaviti sa izradom projekta za sektore 1,6,7, a u oktobru su ih izvijestili da će to biti turska firma Yuksel.