Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

MUPRS

Deset presretača od sutra kontroliše vozače na putevima u RS-u

presretaci2

Osnovni cilj MUP-a jeste da radom presretača na terenu bude smanjen broj poginulih u saobraćajnim nesrećama

Ministarstvo unutrašnjih poslova (MUP) Republike Srpske od sutra će učesnike u saobraćaju u RS-u kontrolisati sa 10 neobilježenih službenih vozila – presretača, s ciljem unapređenja bezbjednosti u saobraćaju na putevima i smanjenja broja poginulih u saobraćajnim nesrećama.

Iz MUP-a je saopšteno da je najčešći uzrok saobraćajnih nezgoda za 11 mjeseci ove godine upravo nepropisna i neprilagođena brzina sa udjelom od gotovo 17 odsto.

“Učešće nepropisne i neprilagođene brzine još je zastupljenije kod saobraćajnih nesreća s poginulim licima, na šta ukazuje i podatak da je kao uzrok identifikovana u 39 ili 46,4 odsto od ukupno 84 nesreće s poginulim licima”, naveli su iz MUP-a.

U saopštenju se ističe da su u presretače ugrađeni savremeni mobilni radarski sistemi za mjerenje brzine kretanja motornih vozila, poput sistema “Ekin” koji rade na principu mjerenja brzine kretanja u pokretu i stacionarnom modu, te imaju mogućnost detekcije brzine vozila u pet saobraćajnih traka.

“Evidentirani podaci su kriptovani i zaštićeni od zloupotrebe, a brzina se detektuje automatski, istovremeno u dolaznom i odlaznom smjeru.

Evidentirani prekršaj ima dvije fotografije sa podacima prekršaja prekoračenja propisane brzine i video-zapis od 12 sekundi”, navodi se u saopštenju.

Ovaj sistem automatski detektuje i registarske tablice, što omogućava povezivanje sa evidencijama registrovanih vozila, prebivališta, potraga, ali i registrom novčanih kazni i prekršajnom evidencijom i operativnim evidencijama MUP-a.

“Osnovni cilj MUP-a jeste da radom presretača na terenu bude smanjen broj poginulih u saobraćajnim nesrećama, s obzirom na to da je nepropisna i neprilagođena brzina najčešći uzrok nezgoda sa posljedicama po lica”, ističu u MUP-u.

MUP apeluje da svi učesnici u saobraćaju poštuju propise i ograničenja brzine kretanja, te da ne ugroze svoj i živote drugih učesnika u saobraćaju.