Dupovac: Vožnja automobila u japankama ili papučama veoma opasna

BiH

hasan-dupovac

Iako Zakonom o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u Bosni i Hercegovini nije definisan način odijevanja učesnika u saobraćaju, vožnja automobila u obući kao što su japanke ili papuče je veoma opasna.

– Neka istraživanja su pokazala da je korištenje japanki, papuča i takve vrste obuće za vožnju automobila, veoma opasno i zbog sastava materijala od kojih se takva obuća proizvodi jer se u pravilu radi o najmekšoj vrsti obuće, koja ni u jednom momentu na bilo koji način ne štiti taj dio tijela vozača, koji je često u saobraćajnim nezgodama prvi izložen opasnosti od povrjeđivanja – kazao je Feni šef Odsjeka za saobraćajne istrage Jedinice za saobraćaj Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo Hasan Dupovac.

Kada je u pitanju korištenje japanki ili papuča prilikom vožnje, Dupovac je naglasio da iako je riječ o ravnoj obući kakva se preporučuje za vožnju, problem je u tome što se radi o obući koja nije usko vezana uz nogu te njen donji dio često može zapeti ispod papučice gasa, kočnice, kvačila, što može dovesti do gubitka kontrole nad vozilom, a potom i do saobraćajne nezgode.

– Kako nije preporučljivo voziti u takvoj obući, također nije preporučljivo voziti bos, s obzirom na to da ni to ne ulazi u kategoriju sigurne vožnje – naveo je Dupovac.

Istakao je kako je i “mokra ili obuća na kojoj se u vozilo mogu unijeti razne nečistoće (ulja, pijesak, zemlja i sl.) također veoma nesigurna za vožnju, s obzirom da može doći do iznenadnog skliznuća stopala sa nožne komande u vozilu”.

Dupovac je podcrtao kako su stručnjaci u istraživanjima, simulacijom vožnje utvrdili da vožnja u papučama ili japankama, umnogome usporava vrijeme promjene nožnih komandi s jedne na drugu nožnu komandu u vozilu, a pogotovo je napomenuo činjenicu da je u takvoj obući manji pritisak na kočnicu, zbog čega je, u slučaju opasnosti, puno više vremena potrebno da se vozilo zaustavi.

– Obavljajući poslove i zadatake u Odsjeku za saobraćajne istrage Jedinice za saobraćaj MUP-a KS, na prikupljanju operativnog materijala vezanog za saobraćajne nezgode sa obilježjem teškog krivičnog djela protiv sigurnosti javnog prometa, radeći na uzimanju izjava od učesnika saobraćajnih nezgoda, često se dolazilo do saznanja da je vozaču skliznula noga sa komandi, ili je drugi dio odjeće u određenom trenutku upravljanja vozilom zasmetao vozaču, što je njegovu pažnju usmjerilo u unutrašnjost vozila a ne na dionicu puta kojom se s vozilom kretao – kazao je Dupovac.

Dodao je kako se veliki broj vozača prilikom korištenja vozila na kratko, kao što je slučaj preparkiravanja vozila s jednog na drugo parking mjesto ili u garažu, odluči učiniti sa neadekvatom obućom ili odjećom te se u takvim slučajevima najčešće događaju saobraćajne nezgode u kojima često dolazi do teških posljedica, na što bi, kako on smatra, svim vozačima trebalo skrenuti pažnju, kako zbog njihove lične sigurnosti tako zbog sigurnosti ostalih učesnika u saobraćaju ili imovine.

Zakonom o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH, nije propisan odnosno nije definisan način odijevanja učesnika u saobraćaju, tako da to spada u domen saobraćajne kulture, istakao je Dupovac dodavši kako “saobraćajna kultura znači ponašati se u skladu sa saobraćajnim propisima i pravilima, uz međusobno uvažavanje, obzirnost i tolerantnost spram drugih učesnika u saobraćaju”.

– Učesnici u saobraćaju dužni su da poštuju odredbe ZOOSS-a na putevima u BiH, i druge propise iz oblasti bezbjednosti saobraćaja na putevima, razvijaju humane odnose među ljudima radi zaštite zdravlja i života drugih osoba, a naročito djece, invalida, starih i nemoćnih osoba, i staraju se o zaštiti životne sredine, učesnici u saobraćaju ne smiju da ometaju saobraćaj. Saobraćajna kultura učesnika u saobraćaju, prvenstveno zavisi od njihove opće kulture, odgoja, nivoa njihovog znanja o saobraćaju, psihofizičkih osobina – rekao je Dupovac.

Dodao je kako prema njegovim saznanjima “ni ranijim propisima Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja SR BiH, nije bila kažnjiva vožnja u japankama, već su i prije kao i sada policijski službenici vozačima skretali pažnju na opasnosti vožnje u japankama”.

Govoreći o motociklistima i biciklistima, Dupovac je napomenuo kako “vozač bicikla, mopeda, lakog motocikla, motocikla, tricikla, lakog četverocikla ili četverocikla i osobe koje se prevoze tim vozilima moraju da pravilno koriste zaštitnu kacigu za vrijeme vožnje, a u periodu od prvog sumraka do potpunog svanuća, kao i danju u slučaju smanjene vidljivosti, vozač bicikla mora da pravilno koristi i svjetloodbojni prsluk”.