Federalni revizori nakon 15 godina ponovo u Gradskoj upravi Mostara

mostar-gradsko-vijece_v

Ured za reviziju institucija u Federaciji BiH počeo je finansijsku reviziju za Grad Mostar za proteklu godinu što je prva revizija od uspostave jedinstvene Gradske uprave Mostara. Federalni revizori zatražili su obimnu dokumentaciju, koja je pobrojana u dopisu kroz čak 50 tačaka, kako bi se utvrdila ispravnost poslovanja Gradske uprave Mostara na čelu s gradonačelnikom Ljubom Bešlićem, piše Dnevni list.

Iz Ureda za reviziju FBiH dali su rok da se do 28.12. 2015. dostavi sva tražena dokumentacija. Posljednji put revizija Gradske uprave i pojedinih mostarskih općina urađena je 2001. godine, prije petnaest godina.

Mostar već tri godine, zbog neodržavanja izbora u ovom gradu, nema Gradsko vijeće čija je zadaća usvajanje gradskog budžeta, donošenje odluke o njegovom izvršenju, ali i briga o transparentnom trošenju javnog novca, odnosno usvajanje izvjepštaja o izvršenju budžeta.

Umjesto Gradskog vijeća mostarski budžet 2013. donio je sam gradonačelnik Bešlić i to nakon duže finansijske krize u gradu. Bilo je onih koji su se tome protivili, ali je Ustavni sud Federacije BiH utvrdio da je gradonačelnik postupio u skladu sa zakonom i imao puno ovlaštenje donijeti odluku o budžetu. U narednim godinama na prijedlog federalne Vlade Parlament FBiH je usvajao Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o budžetima u FBiH kojim je predviđeno da, izuzetno i isključivo u svrhu osiguranja finansiranja Mostara, budžet tog grada može donijeti i biti odgovoran za njegovu provedbu gradonačelnik Grada Mostara, uz saglasnost načelnika za finansije.

Budžet za 2015. godinu iznosio je nešto više od 51 milion maraka i gotovo je identičan budžetima iz prethodnih godina.

U novembru prošle godine Naša stranka je u Parlamentu Federacije zatražila da se izvrši revizija finansijskog poslovanja Gradske uprave Mostara.

“Smatram da smo dužni prema građanima Mostara da ispitamo potrošnju u gradu Mostaru, prvenstveno zbog činjenice da ovaj grad nema Gradskog vijeća, da nema izbora već sedam godina, te da je vlast koncentrisana u vrlo uskom krugu lica. Ovdje nije riječ o prozivci ličnosti bilo koga, već prije svega obavezi Federacije BiH da osigura transparentnost trošenja novca iz javne kase”, kazao je Gratz.

Nedugo nakon toga započeta je revizija, no kako su kazali iz Ureda za reviziju radi se o redovnoj proceduri, a ne po zahtjevu Parlamenta ili bilo koga drugog.

Ured za reviziju FBiH zatražio je od Gradske uprave Mostara veliki broj dokumenata među kojima zakonske propise po kojima funkcionira Gradska uprava, pravilnik o unutarnjem ustrojstvu i sistematizaciji radnih mjesta, pregled novouposlenih u 2015. i onih kojima je radni odnos prestao, zapisnike sa stručnih kolegija, ovlaštenja dana od strane gradonačelnika, trogodišnji plan rada grada, plan i program rada grada, izvještaje o izvršenju budžeta za 2014., pregled podnesenih tužbi i sudskih sporova u toku, pravomoćnih i izvršenih sudskih rješenja iz radnog odnosa, te po drugim odnosima.

Traži se i izvršenje budžeta za 2015., pregled planiranih i ostvarenih prihoda, rekapitulacija isplaćenih plaća po mjesecima, pregled isplaćenih naknada koje nemaju karakter plaće, pregled utroška mobilnih telefona, utroška goriva i održavanja vozila, zatim isplata po ugovoru o djelu, isplata za rad u povjerenstvima. Također je zatražena i sva dokumentacija vezena za realizaciju tekućih i kapitalnih transfera u 2015. Revizori su također zatražili i sve dokumente vezane za javne nabavke, raspodjelu sredstava, ali i pregled depozitnih, transakcijskih i namjenskih računa.

Finansijska revizija

Finansijska revizija podrazumijeva pregled finansijskih izvještaja i računa sa ciljem procjene jesu li finansijski izvještaji pouzdani i da li bilansi u potpunosti odražavaju rezultate izvršenja budžeta. Ured za reviziju procjenjuje i da li rukovodioci institucija primjenjuju zakone i propise, koriste sredstva za odgovarajuće namjene, ocjenjuje finansijsko upravljanje, funkcije interne revizije i sisteme interne kontrole.