BiH

geološki zahtjevan teren

Iskopano 310 metara tunela Hranjen

30/01/2020

"Rok za izgradnju tunela Hranjen je tri godine i teško je procijeniti da li će on biti ispoštovan do 2022. godine"

Radovi na izgradnji tunela Hranjen na trasi buduće brze ceste Goražde-Sarajevo, bez obzira na vremenske uslove, napreduju planiranom dinamikom, javlja Fena.

Probijanje tunela radi se istovremeno sa sjeverne i južne strane, iz pravca Goražda i Prače. Investitor je JP Autoceste FBiH, a radovi povjereni kompaniji Euro-Asfalt, vrijedni su oko 82 miliona KM.

U kompaniji “Euro-Asfalt” napominju da je riječ o geološki zahtjevnom terenu, ali da za sada nema posebnih problema. Na južnom portalu tunela iz pravca Goražda polako, ali sigurno napreduju radovi prema sjevernom portalu kod Hrenovice, udaljenom oko pet kilometara.

– U ovom trenutku smo u glavnoj cijevi na nekih 310 metara. Radovi napreduju prema planiranoj dinamici. Izuzetno hladno vrijeme koje je bilo u zadnje tri-četiri sedmice stvaralo nam je dosta poteškoća, ali sve su mjere predostrožnosti poduzete i na zaštiti ljudi i mehanizacije, tako da većih problema nije bilo i radovi su se odvijali prema planiranoj dinamici – pojašnjava tehnički rukovodilac radova na tunelu “Hranjen“ Enes Ajanović.

Naglasio je da prilikom ulaska u utrobu tunela nije bilo nepredviđenih situacija te da se radovi izvode po tzv. austrijskoj metodi.

– Značajno je istaći da je sa ove južne strane geološki dosta zahtjevan teren, tako da smo morali skratiti korak napredovanja na nekih metar, metar i po do dva, sve u zavisnosti od geoloških uslova, ono što nam sama stijena dozvoljava koja je u četvrta-peta kategorija. Na 24 sata koliko traju radovi u tri smjene, iskopa se dva i po do tri metra u ovom trenutku – kazao je on.

Navodi da radove svakodnevno nadziru predstavnici Instituta IPSA iz Sarajeva kojima je povjeren ovaj posao.

– Sam iskop glavne tunelske cijevi se sastoji iz otkopa čela, i stepenice koja iza slijedi. Praktično svaki korak napredovanja radimo sa upotrebom manjih ili većih količina eksploziva, bušenjem, miniranjem, a stepenice se još uvijek većim dijelom otkopavaju bagerima, manje količine ponegdje eksplozivom. Radovi su u isto vrijeme traju i sa sjeverne strane – precizirao je Ajanović.

Rok za izgradnju tunela Hranjen je tri godine i teško je procijeniti da li će on biti ispoštovan do 2022. godine.

– Već sam rekao da se radi o geološki zahtjevnoj sredini od koje ćemo itekako zavisiti, na jednoj strani i, s druge strane, potrebna mehanizacija, broj potrebnih kvalifikovanih ljudi za ovaj posao. Na ovoj strani vrlo važno je geološko zalijeganje koje će nam itekako diktirati kojim ćemo tempom napredovati. Kada imate pred sobom tvrdu stijenu krečnjak, dnevno možete napredovati i po sedam-osam metara u dvije smjene, a kada je ovakav teren to je nekih dva i po do tri metra – pojasnio je Ajanović.

Ocijenio je da je riječ o izuzetno značajnom projektu za BiH, a posebno za glavni grad i Goražde.

– Ovaj dio države je komunikacijski odsječen i nekih 110 km sa obje strane ide se preko Romanije ili preko Foče. Sa ovim projektom komunikacije sa Sarajevom skratiće se put na ispod sigurnih sat vremena, što mislim da je nešto što se u BiH događa svakih 20, 30 ili 40 godina, da se ovako značajni objekti izgrađuju. Tunel Hranjen dužine 5,5 km bit će najduži u BiH i drugi po veličini u bivšoj Jugoslaviji, tako da sam zaista počastvovan što sam dio ovog projekta – kazao je tehnički rukovodilac radova na tunelu “Hranjen“

Dinamiku i kvalitet radova u kontinuitetu nadzire i Odbor za praćenje realizacije projekta cestovnog povezivanja Goražda i Sarajeva. Predsjednica Odbora, premijerka BPK Goražde Aida Obuća, ohrabrujućom ocjenjuje i činjenicu da je JP Autoceste FBiH kao investitor, uporedo sa izgradnjom tunela raspisalo i tender za izradu glavnog projekta za izgradnju saobraćajnice.

-Zadovoljna sam dosadašnjim tempom i kvalitetom izvođenja radova i ponosna na ovaj projekt koji se realizira na području BPK iz razloga što je ovo historijski projekt za sve građane BPK Goražde, a i BiH. Ovaj projekt od početka se prati od Vlade FBiH i premijer Fadil Novalić je zaista aktivno uključen u sve faze ovog projekta, tako da ne sumnjam da će se na isti način obezbijediti i sredstva u iznosu od 120 miliona KM za sobraćajnicu, odnosno za ovaj projekt od početka do kraja. Projekt je jako bitan i kao takav se posmatra od strane svih relevantnih subjekata – istakla je Obuća.

Komentari

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.