BiH

poddionica Ponirak - Vraca

Probijena desna cijev Tunela “Zenica” na koridoru 5c kroz BiH

04/11/2021

Iskopavanje i gradnja ovog saobraćajnog objekta na dijelu trase autoputa predstavlja značajnu radnu pobjedu nekoliko bosanskohercegovačkih kompanija koje rade na realizaciji projekta izgradnje Koridora 5c

Prigodnom radnom svečanosti na jednom od gradilišta autoceste na Koridoru 5c, poddionica Ponirak – Vraca, danas je obilježeno probijanje desne cijevi Tunela “Zenica”, koji je sa svojih 3,36 kilometara dužine trenutno najduži iskopani tunel na ovoj autocesti u Bosni i Hercegovini, javlja Anadolu Agency (AA).

Iskopavanje i gradnja ovog saobraćajnog objekta na dijelu trase autoputa predstavlja značajnu radnu pobjedu nekoliko bosanskohercegovačkih kompanija koje rade na realizaciji projekta izgradnje Koridora 5c. Njegova poddionica Ponirak – Vraca predstavlja izuzetno veliki i težak projekt, jer se izvođači radova susreću sa brojnim izazovima u vidu veoma zahtjevnih geoloških uslova, prvenstveno ogromnih količina podzemnih voda, odakle se nekada Zenica snabdijevala i vodom za piće, te periodom izvođenja radova u vrijeme globalne pandemije i uslova rada na planinskom području.

“Ovo je veoma težak teren za gradnju, jer smo imali ogromne količine vode, čak u jednoj sekundi smo imali 60 litara vode, ali uspjeli smo. Pohvalio bih radnike koji su stvarno radili i probili smo 3.600 metara. Sada idemo na sekundarnu oblogu, a ovaj tunel će skratiti put Zenica – Žepče tačno za 6,5 kilometara. Radili smo sa izuzetno mladim inžinjerima, što je veoma bitno za mlade ljude koji će moći navesti učešće na ovom projektu kao svoju referencu. Bilo je blata, prašine, ljudi su trpjeli, nisu pravili probleme i na tome im se zahvaljujem. Lokalnoj zajednici ćemo napraviti novi vodovod u znak zahvalnosti za strpljivost, ali i kao obavezu našu prema lokalnoj zajednici u sklopu Ugovora o prijateljskom okruženju”, kazao je Ahmed Mušija, predstavnik investitora JP Autoceste FBiH.

Gradnja Tunela “Zenica” se i pored niza vanrednih otežavajućih okolnosti nastavlja svakodnevno 24 sata, a izvođači radova, kompanija “Euro-Asfalt”, poštuje najveće standarde, ali i zahtjeve kako u pogledu kvaliteta tako i u pogledu zdravlja i zaštite na radu i zaštite životne sredine.

“Za iskop koji smo napravili potrošili smo više od 130 tona eksploziva. Do ove prve faze gradnje tunela, za osiguranje primarne podgrade potrošili smo 30.000 kubnih metara betona, više od 1.200 tona armature. Sve to govori o kompleksnosti projekta, koji će kada se završi tek pokazati svoju pravu veličinu i vrijednost”, istakao je Miroslav Tadić, u ime izvođača radova kompanije “Euro-Asfalt”.

O kvalitetu do sada izvedenih radova na poddionici Ponirak – Vraca govorio je nadzorni inženjer Irfan Unal, koji je pun hvale za radne timove koji su i pored velikih problema što su stvarali poteškoće u realizaciji plana uspjeli da “otvore desnu cijev tunela”.

“Radi se o veoma kvalitetnom načinu izvođenja radova u Tunelu ‘Zenica’, što su potvrdili i naši supervizori iz Turske, koji imaju veliku iskustvo radeći na brojnim tunelima i autoputevima u Turskoj. Možemo vidjeti da je sve teklo po planu i sve je urađeno u zadanom vremenu u skladu s ugovorom i projektom. Nadzor je insistirao na disciplini i stajali smo na raspolaganju svima, i pokazao se da je bitan naš timski rad, disciplina i harmonija su bitni, kao kod izvođenja radova u svim tunelima”, pohvalio je Irfan Unal timski rad “Euro-Asfalta”.

Tunel “Zenica” trenutno se gradi po takozvanom “NATM modelu” ili “Nova austrijska tunelska metoda”, a cijelom dužinom prolazi ispod planine Vepar i kada se završe svi radovi imat će devet prolaza za pješake, dva prolaza za motorna vozila i dvije zaustavne niše. Njegovim puštanjem u promet, put između Zenice i Žepča biti će sigurniji, ali i kraći za više od šest kilometara, što u biti predstavlja i toliko kraću relaciju i do mosta na rijeci Savi u Svilaju, kada se završi dio trase Koridora 5c do granice sa Hrvatskom, ali i trenutno do Doboja i skretanja na već upotrebni bh. autoput Doboj – Banjaluka – Bosanska Gradiška, koji se dalje veže na već izgrađene mreže evropskih autoputeva.

U svemu što se radi na radilištima Koridora 5c na području Zeničko-dobojskog kantona raduje podatak da će nakon završetka gradnje dionice Zenica – Žepče ova dva grada biti bliža za skoro 20 kilometara, nego što ih sada povezuje magistralni put M17.

Komentari

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.