Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Načelni dogovor

Rješenje za Mostar: Bez dogradonačelnika, jača uloga predsjednika GV

mostar

U SDA traže da međunarodni predstavnici budu garant provedbe Statuta na prvoj konstiturajućoj sjednici sjednici budućeg Gradskog vijeća, u OHR-u su odgovorili da mogu biti samo svjedoci

N1 je posjedu dokumenta o Mostaru koji je načelno dogovoren između HDZ-a i SDA o izbornim pravilima, odnosno Statutu za Grad Mostar.

U dokumentu koji je načelno dogovoren između dvije stranke, šest gradskih područja ostaju izborne jedinice kako je to bilo definirano ii ranije, dok birači iz bivše centralne gradske zone svoje aktivno i pasivno biračko pravo ostvaruju u Gradskom području Jugozapad ili Stari grad. I dalje su aktuelna dva modela raspodjela mandata. Prema prvom, iz tri gradska područja s uslovo rečeno hrvatskom većinom bira se 15 gradskih vijećnika. Iz uslovno rečeno većinski bošnjačkih područja 11 vijećnika, dok se ostalih devet bira se kompenzacijske liste, teritorija Grada Mostara kao cjeline.

Drugi model koji je također predložen je raspodjela mandata po kojem se iz gradskog područja biraju dvadeset dva gradska vijećnika, na način da se iz većinski hrvatskih gradskih područja bira 13 gradskih vijećnika, iz većinski bošnjačkih, devet. Preostalih trinaest gradskih vijećnika bira se na području Grada kao jedne izborne jedinice. Ukoliko svaki od konstitutivnih naroda ne osvoji minimalan broj od četiri mandata, ili ne bude izabran barem jedan (1) gradski vijećnik iz reda Ostalih, naknadni kompenzacijski mandat se dodjeljuje kandidatu relevantnog naroda ili Ostalih sa kompenzacijske liste političke stranke ili koalicije koja je osvojila najveći broj glasova

Ustavni sud BiH izborna pravila za grad Mostar stavio je van snage, jer suštinski vrijednost glasa nije bila ista kako se tvrdilo u apelaciji zvničnika HDZ-a. Isti broj vijećnika u GV dolazio je iz izbornih jedinica koje su imale značajnu razliku u broju stanovnika, na uštrb Hrvata, što se kroz dva navedena modela kompenziralo.

No s druge strane treba podsjetiti da je imao poseban status zbog ratne prošlosti i sistematskog iseljavanja i protjerivanja bošnjačkog stanovništva, zbog čega je nakon rata izborna pravila i statut nametnula međunarodna zajednica želeći osigurati da nijedan narod nema dominaciju u Mostaru.

Prema prijedlogu koji je načelno dogovoren, daju se u puno veće ovlasti predsjedniku Gradskog vijeća čiji potpis mora biti biti na svim nalozima za plaćanje iznad dva miliona maraka, no doznajemo da ce ta cifra biti spuštena na pola miliona i taj zaštittnii mehanizam je uz ostalo razlog zbog kojeg je SDA odustala od dogradonačelnika. O detaljima dokumenta iz HDZ-a i SDA, nisu željeli govoriti, no složni su da je učinjen značajan pomak

U SDA traže da međunarodni predstavnici budu garant provedbe Statuta na prvoj konstiturajućoj sjednici sjednici budućeg Gradskog vijeća, u OHR-u su odgovorili da mogu biti samo svjedoci.

Za HDZ je u ovom trenutku bitno da se usvoje izborna pravila u Parlamentu, da cijelu stvar ne presudi Ustavni sud, da se o Staututu dogovara nakon izbora . I to je zapravo onih pet posto za koje je i visoki predstavnik ranije potvrdio da nisu dogovoreni

Rješenje za Mostar ide u paketu sa izborom člana Predsjedništva BiH. Izbor bi trebao biti u Domu naroda. O svemu navedenom, razgovaraće se naredene sedmice kada je najavljen drugi krug pregovora dvije partije.