Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

"Dešava se..."

“Samo 4,75 metara”: Nakon pukotina na mostu Počitelj oglasili se iz Autocesta FBiH

radovi na mostu Pocitelj
FOTO: Autoceste FBiH

“Uzimajući u obzir da je izvođenje glavnih radova na mostu Počitelj još uvijek u toku, pojava ovakvih nedostataka nije neuobičajena imajući u vidu veličinu i kompleksnost projekta”, smatraju u Autocestama FBiH

Most Počitelj, jedan od najznačajnijih projekata na Koridoru Vc, ima neupitnu mehaničku otpornost i globalnu stabilnost, zaključak je sastanka koji su danas održali predstavnici investitora, Javnog poduzeća Autoceste FBiH s predstavnicima drugih subjekata uključenih u izgradnju ovog kolosalnog projekta.

Održali sastanak

Sastanak je održan na inicijativu JP Autoceste FBiH kako bi se dobila potpuna informacija o nastalim pukotinama na jednom segmentu, dužine 4,75 m, od gotovo 200 segmenata na mostu te da se usuglasi plan otklanjanja nastalih oštećenja. Zaključak je da se u narednih deset dana intenziviraju radovi na otklanjanju ovih nedostataka, priopćeno je iz Autocesta FBiH.

Pored v. d. direktora investitora Denisa Lasića, sastanku su prisustvovali i predstavnici izvođača, konzorcija Azvirt Limited Liability Company, Sinohydro Corporation Limited i Powerchina Roadbridge Group, predstavnici podizvođača, firme Hering d.d. Široki Brijeg, te predstavnici nadzornog organa talijanske kompanije IRD Engineering, koja obavlja nadzor nad cijelom dionicom Počitelj – Zvirovići i predstavnici projektanta IPSA Institut d.o.o. Sarajevo.

Iz Autoceste FBiH podsjećaju kako je most Počitelj, dužine 980 metara spojen rasponskom konstrukcijom početkom jula, a trebao bi biti završen i pušten u promet do kraja godine.

Međutim, tokom izvođenja radova na mostu Počitelj došlo je do oštećenja (pojave pukotine) na donjoj ploči segmenta 15 mosta između stupova S3 i S4, prilikom izvođenja radova na prednaprezanju druge faze polja 4.

Tehničkim rječnikom, prema izvršenim analizama, pokazuje se da manje promjene u geometriji kablova mogu dovesti do značajnih povećanja napona zatezanja u betonu. Nepravilnosti u pozicioniranju cijevi za kablove tokom izgradnje stvaraju radijalne skretne sile koje mogu dovesti do problema ili pojave naprslina lokalnog karaktera.

“Nije neuobičajeno”

„Uzimajući u obzir da je izvođenje glavnih radova na mostu Počitelj još uvijek u toku, pojava ovakvih nedostataka nije neuobičajena imajući u vidu veličinu i kompleksnost projekta. Nadzorni inženjer može odrediti izvođaču da ukloni i ponovo izvede bilo koje radove koji nisu u skladu s ugovorom. U tom slučaju, izvođač će izvesti i dovršiti radove u skladu s ugovorom i u skladu s uputama nadzornog inženjera, odnosno otkloniti sve eventualne nedostatke na radovima.

U skladu s ugovorom izvođač radova je odgovoran za primjerenost, stabilnost i sigurnost svih aktivnosti na gradilištu i svih metoda građenja. JP Autoceste FBiH će nakon tehničkog prijema preuzeti projekat sa isključivo ispravno i kvalitetno izvedenim radovima u skladu sa svim pravilima struke”, izjavio je danas v.d. direktor JP Autoceste FBiH Denis Lasić, navodi se u priopćenju.