Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Koridor 5c

Zbog autoputa u izgradnji, ostali odsječeni od svijeta: Traže novi prilaz domu zdravlja i njivama

autoput makljenovac
Foto: Arnes Grbešić (RFE/RL)
Autoput, prema planu, treba presjeći naselje Makljenovac zbog čega građani negoduju, februar 2024.

Mještanin Makljenovca Zoran Topalović navodi kako je odluka o presijecanju regionalne ceste donesena bez javne rasprave

Izgradnja autoputa u Makljenovcu, koje pripada općini Usora, na sjeveru Bosne i Hercegovine (BiH), “prijeti” da praktično podijeli ovo naselje.

Kroz naselje prolazi regionalna cesta, kojom stanovnici putuju prema domu zdravlja i sjedištu općine.

Međutim, u tom dijelu su u toku radovi na izgradnji autoputa zbog kojih će ova saobraćajnica biti presječena.

Riječ je o dionici Putnikovo Brdo-Medakovo na Koridoru Vc, koju grade Autoceste Federacije BiH, preduzeće nadležno za izgradnju autoputeva u ovom bh. entitetu. Budžet za gradnju obezbijeđen je iz kredita dobijenog od Evropske banke za obnovu i razvoj.

“Bilo gdje da mi krenemo, mi ćemo se morati uključivati na ovaj kružni tok, proći jedan dio priključne ceste i isključiti se da bi mogli ići u njive, kuće, u groblje i tako dalje”, objašnjava Josip Krajina iz Makljenovca.

On navodi da su im predstavnici općine rekli “da to nije nikakav problem”.

“Mi smo odgovorili da je ovo ruralni kraj. I kako zamišljaju u kružnom toku kosilicu ili blatnjav traktor sa plugovima? Ostali smo, čak, i bez pješačkog prolaza”, kaže Josip Krajina iz Makljenovca.

U tom mjestu živi oko 1.000 stanovnika.

Zbog izgradnje dijela autoputa protestovali su prošlog decembra, tražeći od Autocesta Federacije BiH da regionalna cesta ostane u potpunosti otvorena za saobraćaj.

Još nisu dobili odgovor iz ove kompanije.

Hitna pomoć preko tri općine

Franjo Petrović ima kuću u blizini gradilišta autoputa.

Dio porodice, kako kaže za Radio Slobodna Evropa (RSE), živi u dijelu naselja gdje regionalnom cestom stiže za nekoliko minuta.

Prema njegovim riječima, nakon što bude izgrađen autoput, do familije će morati okolnim putem, odnosno preko susjedne općine, udaljene desetak kilometara.

“Nepravda je ovdje velika učinjena. Sad smo oštećeni”, priča Petrović.

Mještanin Makljenovca Zoran Topalović navodi kako je odluka o presijecanju regionalne ceste donesena bez javne rasprave.

“Mi smo za to saznali u septembru prošle godine. Nije bilo javne rasprave. Mi nemamo rezervnu varijantu prema Domu zdravlja i Općini”, kaže Topalović.

Građani traže izgradnju prolaza ispod buduće trase autoputa.

“Minimum koji tražimo je da se izgradi taj potputnjak ili podvožnjak i da on minimalno bude širok pet metara kao lokalna cesta. Sve ostalo nas neće zadovoljiti”, kaže Josip Krajina.

Istovremeno, u općini Usora, kojoj pripada Makljenovac, navode da su tražili izmjenu ranijeg glavnog projekta kojim nije bilo predviđeno presijecanje regionalnog puta.

“Smatrao sam da taj potputnjak nema uvjete za budućnost i da nije adekvatno tehničko rješenje. Tražio sam da dobijemo drugo rješenje u rangu magistrale”, objašnjava načelnik Usore, Zvonimir Anđelić.

“To su prihvatile Autoceste i, umjesto kroz potputnjak, provukle su cestu kroz mostove na trasi autoceste uz rijeku Usoru. Isto kao što je sa strane Doboj Juga (susjedna općina, op. a.) urađeno izmještanje magistrale, tako je i s naše strane urađeno izmještanje regionalne ceste”, dodaje Anđelić.

Anđelić za RSE ističe da razumije stanovnike Makljenovca, te objašnjava da je sa mještanima poslao dopis Autocestama “da se zadrži postojeći put ili da se na drugom mjestu nađe neko drugačije rješenje”.

“Da u slučaju prometnih nezgoda ili nečeg sličnog, kad se ovaj put bude prisiljen zatvoriti, da oni ne moraju obilaziti preko Doboja, Doboj Juga, Tešnja, pa ponovo dolaziti u Usoru ili da ne mora Hitna pomoć prelaziti preko tri općine da dođe do tog dijela Makljenovca”, riječi su Anđelića.

Šta kažu u Autocestama Federacije BiH?

Dionica Putnikovo Brdo-Medakovo na Koridoru Vc, koji će BiH povezati sa Hrvatskom i Mađarskom, duga je 8,5 kilometara.

Prema ugovoru koji je potpisan u novembru 2022. godine, cijena radova iznosi nešto više od 167 miliona maraka (oko 84 miliona eura).

U Autocestama FBiH za RSE kažu da je lokalna vlast u Usori smatrala da “potputnjak svojim gabaritima neće zadovoljiti budući plan razvoja Općine Usora i samog naselja Makljenovac”.

U ovom javnom preduzeću pojašnjavaju da je prošlog maja općina dala pismenu saglasnost za novo rješenje.

“Po prijemu saglasnosti, izvođač je krenuo sa izvođenjem radova po izmijenjenom projektu. Sredinom decembra prošle godine obaviješteni smo od stanovnika Makljenovca da nisu saglasni sa pomenutom izmjenom projekta. Očigledno je da je problem nastao u manjku komunikacije između mještana naselja Makljenovac i Opštine Usora”, navode u Autocestama Federacije BiH.

U slučaju da njihovi zahtjevi ne budu prihvaćeni, stanovnici Makljenovca najavljuju nove proteste i blokade saobraćajnice.