Iz hrvatskog ugla: Ivo Josipović, oproštaj od politike i dva drvena štapa

spot

Iako smo uoči svakih izbora više-manje pripremljeni na gomilu spotova koje razlikujemo po nijansama dosade, lažnih ili nerealnih obećanja i usiljenog optimizma, Ivo Josipović uspio nas je iznenaditi.

Zasigurno nije bilo jednostavno postići nemoguće, ali njegovi predizborni spotovi u samo 40 sekundi dosegli su novu razinu bezličnosti i službeno ih možemo proglasiti jednim od najdosadnijih doprinosa YouTubeu.

Ok, to nije istina jer spot je toliko je simpatično dosadan i ofrlje odrađen da postaje zabavan. Nešto kao reklame za trgovine PVC stolarijom koje se emitiraju na lokalnim televizijama.

Isto tako, naučili smo nešto novo. Ako vas nakon ovog trenutka netko upita da nabrojite tri najdosadnije stvari na svijetu, ko iz topa možete ispaliti: “Ivo Josipović i dva drvena štapa”.

Zapravo je riječ o neviđenom političkom optimizmu jer ako ste uvjereni da snimka nekarizmatičnog čovjeka koji kucka štapićima šalje poruku o napretku i progresivnim idejama koje će iz korijena promijeniti Hrvatsku, moramo se zapitati kakve se još nebulozne zablude motaju po vašim glavama.

“Kao što vidite, imamo puno mladih”, objasnio je na Facebooku Josipović, poznati magnet za mlade, politički vrutak mladenačkog poleta i čovjek koji je očito odlučio redefinirati riječ “puno”. Međutim, ovo što vidimo iza bivšeg predsjednika više izgleda kao publika plemenskog vrača ili vođe kulta koji je bizarnim trikom sa štapićima uspio u ekstazu baciti šačicu omađijanih sljedbenika naoružanih kamenčićima.

Nadalje, cijelo ovo nepotrebno objašnjenje da se radi o “anti spotu za 1500 kuna”… No shit, Sherlock. Baš smo pomislili da ste u ovaj komad akcijskog tour de forcea utukli puste milijune koji se vide u svakom kadru uzbudljivog roller coastera koji nas cijelo vrijeme drži na rubu sjedala.

Ne morate nam govoriti takve stvari, ne podcjenjujte našu moć percepcije jer vidimo da se ne radi o visokobudžetnom holivudskom projektu. Pogledali smo dovoljno filmova pa možemo zaključiti da ovo što ste izbacili izgleda kao nešto snimljeno na brzinu, bez ideje i uz minimalni napor.

Puno bi nas više iznenadilo da je Josipović izjavio: “Iako je teško povjerovati, ove spotove nisu radili osnovnoškolci”.

Prolupali smo, pomozite nam!

Možda je poruka ovog niskobudžetnog ništavila prošla iznad naših glava i možda se uistinu radi o nečem ingenioznom o čemu će generacije iza nas pričati s oduševljenjem. Možda je ovo očajnički poziv u pomoć (“prolupali smo, pomozite nam, ne vidite li da ne znamo što radimo”), možda se Josipović samo htio pohvaliti svojom novom vještinom, ali poruka koju ste poslali daleko je od onog što ste vjerojatno imali u planu.

Naime, poruka koju ovaj spot šalje je sljedeća i dobro je poznata: Ivo Josipović ne zna izabrati ljude koji će posao odraditi kako treba.

Povod možda i jest banalan, politički apsolutno irelevantan i ciničan, ali obraćate se običnim ljudima i u ovom slučaju raspravljamo o poruci vašeg spota. Dakle, u svijetu u kojem je tehnologija napredovala toliko da običnim pametnim telefonom možete snimiti izvrstan video koji će vas ostaviti bez riječi, Ivo Josipović izabrao je redateljicu koja mu je unatoč iskustvu i opremi snimila ovo. Što god to bilo.

I s time se hvali na Fejsu kao da je s 0 kuna (zapravo 1500 kuna) napravio nešto nevjerojatno.

“Ne biste vjerovali, ovo nismo platili”.

Ma da…

Jasno je da je namjera bila udariti kontru rasipanju novca za predizborne spotove, ali alternativa nije spot koji je koštao 1500 kuna, a izgleda kao da je koštao 0 kuna već vjerojatno spot koji je koštao 0 kuna i izgleda vrhunski. Ako ništa drugo, barem biste poslali poruku “pogledajte što su talentirani ljudi s kojima sam se okružio u stanju napraviti s 0 kuna”.

Čim izađu iz kuckanjem induciranog transa, savjetnici Ive Josipovića trebali bi ga upozoriti da pozivati ljude da s njegovim kultašima krenu naprijed, a u isto vrijeme unazaditi video produkciju za najmanje 10 godina, nije baš dokaz nevjerojatnih sposobnosti. Iskreno gledajući, postoje mladi i talentirani ljudi koji nisu redatelji s iskustvom i koji bi ovo napravili daleko bolje, ali vi očito ne poznajete niti privlačite takve pa birate podobne koji ne znaju, ali su uz vas.

Naravno, Josipović može angažirati koga god želi i s njegovim se izborom možemo i ne moramo složiti, ali poanta je da i u tom pogledu spot samo nepotrebno podsjeća na ono što nas je i dovelo tu gdje jesmo i na problem s kojim se susrećemo u gotovo svim segmentima društva.

I dok u prvom bizarnom spotu djeluje kao jezivija verzija Luthera iz “Warriorsa” pa na pozadini nepomičnog Zagreba usiljeno vedro poziva vojsku poslušnika da hipnotizirano lupetaju kamenjem dok on uživa u novootkrivenoj vještini ritmičnog kuckanja drvenim štapićima, Josipović je u drugom spotu poslao još nejasniju poruku: okrenut ćemo vam leđa i pretvarati se da dogovaramo nešto važno, ali na vaše veliko iznenađenje, dogovorili smo samo ovu dosadnu frazetinu.

No, najgora poruka koju ste poslali jest – ne da nam se, ne znamo, ne nudimo ništa novo (osim dva komada drveta, vreće kamenja i spoznaje da 2015. predizborni spot može izgledati ovako), nemamo ideja, nije nas briga kako to izgleda jer smo politički luzeri, ali uvjereni smo da bolje niste ni zaslužili.

Jedino u čemu ste uspjeli jest potaknuli nas da pričamo o nekvaliteti vašeg “anti-spota” i činjenici da sve ovo pomalo izgleda kao najtužniji oproštaj od politike, a ako vam je to stvarno bila namjera, jedva čekamo da vidimo što ste nam još pripremili, kaže se u komentaru koji je objavio Index.hr.

https://youtu.be/fZrtppa1s0E