Biznis

Adnan Šteta, najmenadžer u 2015. za Fokus: Konzum jača privredu BiH!

13/07/2015

Konzum je regionalni lider u maloprodaji, a od ulaska na tržište BiH suptilnom politikom favoriziranja domaćih kooperanata i proizvoda želi pokazati da podržava oporavak bh. ekonomije.

Samo u ovoj godini Konzum će u BiH otkupiti 16.000 tona domaćeg voća i povrća, 11.000.000 litara domaćeg mlijeka i više od 2.000 tona domaće piletine. Ova uspješna kompanija danas zapošljava 4.500 Bosanaca i Hercegovaca, a statistika kaže da je proteklih deset godina Konzum u BiH investirao više od 178 miliona maraka.

Zbog toga je nedavno stručni žiri Agencije za izbor najmenadžera jugoistočne i srednje Evrope Konzum proglasio “Najkompanijom”, a njenog izvršnog direktora Adnana Štetu “Najmenadžerom” za 2015. To je i povod za intervju s prvim Konzumovim čovjekom u BiH, Adnanom Štetom, koji skromno kaže da za uspijeh svakog projekta zasluge idu timu ljudi, a ne pojedincu.

image-6105c3ec04a71c64f019d63c0146ff7e386f37a584894d4a0b39f15319cece8f-V

FOKUS: Nedavno ste proglašeni “najmenadžerom”, a Vaš Konzum “najkompanijom” u 2015., koju već tradicionalno bira stručni žiri Agencije za izbor najmenadžera jugoistočne i srednje Evrope. Predan rad se, čini se, uvijek isplati?

ŠTETA: Svaka nagrada ili priznanje čovjeku puno znači, ali ga i tjera da radi još više kako bi je u budućnosti opravdao. Što se tiče priznanja „Najmenadžer“, moram naglasiti da ovo nije nagrada samo za mene lično, već za sve uposlenike Konzuma.

Timski rad je ono što nas krasi i svi smo podjednako zaslužni za nju. Ja se iskreno zahvaljujem na ovoj važnoj nagradi u ime svih uposlenika Konzuma i vjerujem da će nam biti podstrek da svakim danom radimo još bolje.

Konzum je jedan od najvećih poslodavaca u BiH i danas ima više od 4.500 uposlenika. Samo prošle godine uposleno je 460 novih, a uspješnim pripajanjem Poslovnog sistema Mercator preuzeli smo i 1.710 uposlenika

Osim toga, Konzum je priznanjem „Najkompanija“ još jednom potvrdio da je najveći maloprodajni lanac u BiH i zaista je veliko zadovoljstvo raditi u jednoj ovakoj kompaniji koja brine o svojim uposlenicima u svim segmentima.

Konstantno organiziramo obuke za uposlenike, ali i brinemo za potrebe naših cijenjenih kupaca i imamo odličnu saradnju s našim poslovnim partnerima. Sve ovo je prepoznao i stručni žiri Agencije kada je odlučio dodijeliti nam ovo prestižno priznanje.

FOKUS: Šta Vi smatrate svojim najvećim uspjehom od dolaska na poziciju izvršnog direktora Konzuma?

ŠTETA: Prvo radno iskustvo sam stekao 1992 god sa nepunih 12 godina u izbjeglištvu kada sam obavljao razne poslove uz školske obaveze i tako do prvog pravog zaposlenja.

Prvi posao u trgovini je bio 2002 god i na mjestu trgovca pa zatim sefa smjene pa onda i sefa poslovnice… Moj poslovni put u Konzumu počeo je 2006 god. počeo sam raditi u Sektoru tradinga na poziciji voditelja kategorije,poslije toga u Sektoru maloprodaje i marketinga prvo kao dodručni voditelj a zatim i kao Direktor sektora.

2007. god se vraćam u Sektor tradinga i category managmenta na mjesto direktora a od 2011. godine sam imenovan i za izvršnog direktora kompanije i člana Uprave Konzuma.

Možete vidjeti da je životni poslovni put bio jako trnovit,izazovan i zanimlji i da sa svoji 35 godina imam više od 20 godina radnog iskustva na svim mogućim poslovima…

adnan steta 1

Ono što smatram svojim najvećim uspjehom kao i uspjehom Konzuma u BiH jesu akvizicija VF KOMERC-a 2007.godine koji je u tom momentu imao tri puta više uposlenih od Konzuma i pripajanje Mercatora 2014. godine gdje smo za 30 dana preuzeli 89 Mercatorovih prodavaonica širom BiH, 1.700 uposlenih i primjenili svoje standarde poslovanja i ponude sa naglaskom na svježe,kvalitetno i domaćete time još dodatno učvrstili svoju lidersku poziciju u segmentu trgovine na tržištu BiH.

Osim toga izuzetno sam ponosan jer smo na tržište BiH kroz svoje poslovanje donijeli nove načine poslovanja koji se primjenjuju na najzahtjevnijim svjetskim tržištima i kod najboljih svjetskih trgovaca a to su category managment, space managment, marketinske alate u vidu akcija, promocija, lojaltya…

A isto tako treba naglasiti da pored plasiranja novih trendova na tržište mi kontinuirano podržavamo BiH privredu,te danas kroz naše police širom BiH plasiramo više od 8000 bh proizvoda te istodobno u države regije kroz Agrokorove maloprodajne objekte plasiramo veliki broj bh proizvoda…

FOKUS: Koliko Konzum trenutno upošljava radnika u BiH?

ŠTETA: Konzum je jedan od najvećih poslodavaca u BiH i danas ima više od 4.500 uposlenika. Samo prošle godine uposleno je 460 novih, a uspješnim pripajanjem Poslovnog sistema Mercator preuzeli smo i 1.710 uposlenika. Ono na što smo izuzetno ponosni je da je u Konzumu uposleno 68 posto žena i 32 posto muškaraca.

Također, u rukovodećim strukturama Konzuma je 64 posto žena. Imamo i izuzetno mlad tim, pa je prosječna starost uposlenika u Upravi 37 godina. U planu imamo i nove investicije, što automatski znači i nova upošljavanja.

FOKUS: Imate li podatak koliko na godišnjem nivou uplatite poreza, doprinosa i drugih obaveza prema državi?

ŠTETA: Konzum je u prošloj godini blizu 25 miliona KM izdvojio za poreze i doprinose državi BiH.

FOKUS: Sa koliko kooperanata u BiH trenutno sarađujete i šta to znači za bh. privredu u cjelini?

ŠTETA: Konzum snažno podržava domaću privredu i bh. proizvođače. Konzum sarađuje s više od 700 dobavljača, od čega je više od 400 bosanskohercegovačkih proizvođača. Na policama Konzuma nalazi se više od 8.000 bosanskohercegovačkih artikala, te gotovo 500 domaćih brendova i taj broj svakodnevno želimo povećati. Razvoj i rast privrede Bosne i Hercegovine dugoročni su ciljevi Konzuma.

Kako bi što bolje promovirali domaću proizvodnju, Konzum je pokrenuo i kampanju „Volim domaće“. Organizirali smo i brojne sajmove domaćih proizvođača u našim prodavnicma širom BiH. Ovaj vid promocije naišao je na veoma pozitivne reakcije i izlagača i posjetitelja. Zaista je veliki broj aktivnosti koje radimo na polju promocije i potpore bosanskohercegovačkoj privredi.

Branding-Conference-5-64-1024x683

Također, izuzetno smo ponosni što smo ostvarili saradnju s Fabrikom deterdženata Dita Tuzla kojoj želimo pomoći u plasmanu i prodaji njihovih proizvoda. Zahvaljujući Konzumu stanovnici Sarajeva nakon dugo vremena ponovo mogu kupiti proizvode Dite.

U proteklih 10 godina Konzum je investirao 178.900.000 KM u razvoj bh. privrede kroz otvaranje novih i preuređenje postojećih prodavnica u maloprodajnoj mreži, preuzimanje velikih poslovnih sistema, razvijanje logističkih kapaciteta, implementiranje savremenih informacionih sistema, ulaganje u opremu i modernizaciju, što ćemo nastaviti činiti i u budućnosti.

FOKUS: Konzum je pozitivna regionalna poslovna priča. Međutim, Vi s ponosom kažete i da ste društveno odgovorna kompanija. Šta to znači?

ŠTETA: Društveno odgovorno djelovanje Konzuma iznimno je važno u našem poslovanju i u proteklih deset godina za društveno odgovorno djelovanje uložili smo više od milion KM.

Pružili smo pomoć i podršku grupama i pojedincima u lokalnim zajednicama kroz mnogobrojne humanitarne projekte.

U proteklih 10 godina Konzum je investirao 178.900.000 KM u razvoj bh. privrede

Osim toga, prepoznali smo značaj i podržali projekte iz oblasti sporta, kulture i umjetnosti koji su značajni za lokalnu zajednicu i dio su njene tradicije.

Ulaganje u lokalnu zajednicu kroz društveno odgovorno poslovanje bit će i u budućnosti naše opredjeljenje. Konzum je dio lokalne zajednice i želimo doprinijeti poboljšanju kvaliteta života u njoj.

FOKUS: Gdje vidite Konzum za deset godina?

Konzum želi učvrstiti poziciju najvećeg trgovačkog lanca u regiji koji će biti standard i mjerilo kvalitete i profesionalnosti u svim segmentima poslovanja – kupcima prvi izbor pri kupovini, zaposlenima poželjan poslodavac, poslovnim subjektima pouzdan partner i društveno odgovorna kompanija.

Naravno, u narednom periodu želimo pojačati podršku i saradnju s domaćim proizvođačima, jer bez jake domaće proizvodnje nema ni jake bh. ekonomije i upošljavanja.

dita-sarajevo-konzum-2062015-1-658x370

Također, želimo pomoći našim poslovnim partnerima, odnosno domaćim proizvođačima da se sa svojim proizvodima probiju i na tržište regije i Evrope i u tome ćemo uspjeti jer već sada putem Agrokorove prodajne mreže bh. proizvodi nalaze se na policama trgovina u regionu.

U naredne tri godine investicije ćemo usmjeriti na otvaranje 30 novih i adaptaciju 60 postojećih objekata u maloprodajnoj mreži, te modernizaciju i širenje logistike na području cijele BiH.

Komentari

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.