Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

povećanje prihoda

Aviokompanije ne zarađuju od prodanih karata, ovo je njihova zlatna koka

wizz air tuzla
FOTO: Aerodrom Tuzla

Prihodi od prtljage čine značajan izvor prihoda aviooperatera širom svijeta, a uglavnom se sastoje od tri vrste naknada

Prihodi koje međunarodne aviokompanije prikupe naplatom prtljage popele su se u 2023. godini na čak 33,3 milijarde dolara i čine gotovo trećinu ukupno uprihođenih 117,9 milijardi dolara, procjenjuje konsultantska kompanija IdeWorksCompany te Cartrawler, vodeći globalni pružatelj usluga za mobilnost.

Prihodi od prtljage tako čine značajan izvor prihoda aviooperatera širom svijeta, a uglavnom se sastoje od tri vrste naknada – za naplatu predane prtljage, za težu prtljagu te za veće komade ručne prtljage, što neke kompanije također naplaćuju.

Kad su u pitanju aviooperateri u Evropi te Sjevernoj i Latinskoj Americi, naplata prvog komada predane prtljage uobičajeni je izvor prihoda kompanija. Iz analiza koje su napravile ove kompanije vidljivo je da prijevoznici iz Azije uglavnom još uvijek uključuju prtljagu u svoje osnovne tarife. Isto vrijedi i za poznatog bliskoistočnog prevoznika Emirates, a u Evropi se prtljaga naplaćuje po cijeni koja ovisi o vrsti kupljene karte.

Biranje mjesta u avionu

Prema pisanju TravelDailyNewsa, masovna naplata čekirane prtljage kreće negdje tokom 2007. i 2008. godine, kada su aviokompanije time pokušavale nadomjestiti visoke troškove nastale poskupljenjem goriva. Začetnice tog trenda bile su američke aviokompanije, no brzo su ih usvojili avioprijevoznici širom svijeta.

Iako su naknade od prtljage dugo bile glavni i najjači pojedinačni izvor prihoda aviokompanija, to se počelo mijenjati u pandemiji, kada su operatori počeli drastično podizati naknade za uslugu biranja mjesta. Konsultanti procjenjuju da su se prihodi od tih naknada također popeli do 30 milijardi dolara.

Naravno, naplata čekirane prtljage dovela je do novog trenda i izazova za aviokompanije – putnici su, u želji da izbjegnu dodatna plaćanja, počeli povećavati količinu prtljage koju žele u avion unijeti kao ručnu. Zbog toga su kompanije počele drastično ograničavati dopuštenu težinu ručne prtljage.