autoindustrija

BMW, Mercedes i Volkswagen gotovo neokrznuti u krizi

badges

Volkswagen i Daimler godinu su završili sa zavidnom dobiti, a pozitivni signali o cjelogodišnjem poslovanju stizali su i iz BMW-a

Iako je raspoloženje u automobilskoj industriji sredinom prošle godine izgledalo prilično katastrofalno, nakon kraja 2020. godine rezultati njemačkih perjanica nisu toliko loši.

Naprotiv, Volkswagen i Daimler godinu su završili sa zavidnom dobiti, a pozitivni signali o cjelogodišnjem poslovanju stizali su i iz BMW-a.

Istina je da je Volkswagen morao Toyoti prepustiti prvo mjesto na svijetu po broju prodanih vozila nakon nekoliko godina, ali prošla je godina za njih pozitivno završila. Nakon negativnog prvog tromjesečja, posao im se brzo otvorio, s posebno visokim brojevima u posljednja tri mjeseca 2020. Procjenjuju da je njihova operativna dobit prošle godine iznosila deset milijardi eura, što je znatno manje nego 2019. (19 milijardi). Opseg prodaje svih njihovih marki zajedno smanjio se za 15 posto na 9,3 miliona vozila, veći minus bio je u Evropi, puno manji u Kini.

Daimler, najpoznatiji po marki Mercedes-Benz, također nema loših vijesti. Slično tome, zahvaljujući vrlo snažnom posljednjem tromjesečju, ostvarili su vrlo dobru ukupnu godišnju operativnu dobit od 6,6 milijardi eura, što je bilo znatno iznad očekivanja analitičara, a također za više od 50 posto nego 2019. godine, kada su imali značajne troškove restrukturiranja. Tako dobre rezultate postigli su i unatoč činjenici da su lani prodali deset posto manje automobila, tačnije 2,2 miliona. I njima je bila gotovo blistava godina u Kini, a prodaja je čak i rasla, što je neutraliziralo pogoršanje uvjeta kod kuće i u Sjevernoj Americi.

Podaci o dobiti BMW-a još nisu objavljeni, ali pohvalili su se porastom slobodnog novčanog toka, koji je navodno iznosio tri milijarde eura. Očekuju da će dosegnuti nižu planiranu maržu, ali planiraju se vratiti na dugogodišnju visoku maržu od oko osam posto ove godine. BMW Group je prošle godine prodao 2,3 miliona vozila širom svijeta, pad prodaje bio je gotovo povoljan u odnosu na prošlogodišnju opću situaciju (minus osam posto), a također su savršeno poravnali tešku situaciju u Evropi i Americi rastom prodaje u Kini.

Raspoloženje u njemačkoj automobilskoj industriji svakog mjeseca mjeri ekonomski institut Ifo sa sjedištem u Münchenu. Njihov indeks raspoloženja u industriji blago se popravio na -7,5 u januaru (-8,5 u decembru), prenosi SEEbiz.