Biznis

vlada odlučila

FBiH se zadužuje 200 miliona eura, evo koje dionice Koridora Vc će se graditi

19/09/2019
FOTO: Ilustracija

U informaciji o kreditu EIB-a je navedeno da u finansiranju dionica Poprikuše - Nemila i Tarčin - Ivan, u skladu sa ugovorom od 12. septembra 2019. godine, učestvuje i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) u ukupnom iznosu od 120 miliona eura

Federalna vlada danas je na sjednici u Sarajevu podržala inicijativu da kreditnim zaduženjem kod Evropske investicijske banke (EIB) budu osigurana sredstva za realizaciju Projekta izgradnje dionica autoceste Poprikuše – Nemila i Tarčin – Ivan na Koridoru Vc u iznosu do 140.000.000 eura.

Prihvaćena je i informacija o ovom kreditu EIB-a kao osnova za vođenje pregovora.

Konačna odluka o zaduženju će biti donesena po okončanju pregovora sa EIB-om, a krajnji dužnik po ovom zaduženju je Javno preduzeće Autoceste Federacije BiH d.o.o. Mostar.

Federalno ministarstvo finansija će Vladi Federacije BiH podnijeti informaciju o pregovorima kao i tekst usaglašenog ugovora izmedu BiH i EIB-a, a ovaj zaključak će dostaviti Ministarstvu finansija i trezora BiH radi provođenja dalje procedure.

Dionica Poprikuše – Nemila je duga 5,5 kilometara, što uključuje tunel Golubinja od 3,6 kilometara i trasu autoceste od 1,9 kilometara koja obuhvata dva vijadukta (106 i 108 metara), dva mosta, nadvožnjak i petlju Poprikuše, na kojoj će biti izgrađeno naplatno mjesto i centar za kontrolu prometa. Očekuje se da će prosječni godišnji nivo saobraćaja biti povećan za oko 23 posto, a postojeći put M-17 bit će povezan sa Koridorom Vc.

Dionica Tarčin – Ivan je dužine 6,9 kilometara autoceste, a uključuje dva mosta ukupne dužine 1,1 kilometara, odmorište u centalnom dijelu Bosne i Hercegovine, tunel Ivan od 1,8 kilometara i privremeni priključak na magistralnu cestu M-17. Izgradnjom ove rute bila bi značajno smanjena udaljenost između Sarajeva i Mostara i skraćeno vrijeme putovanja.

Po prijemu zahtjeva za pokretanje incijative za zaduživanje izvršena je analiza i procjena kreditne sposobnosti JP Autoceste FBiH, koja je rađena na bazi projekcije prihoda od akciza i procjene finansiranja kapitalnih rashoda iz svih izvora. Analizom su, osim već ugovorenih i zahtjevom traženih kredita, uzeta u obzir i sredstva iz ranije traženih kredita, procjena finansiranja svih kapitalnih rashoda, uključujući i rashode za projekte čija provedba još nije počela, procjena operativnih troškova i otplate obaveza po svim ugovorenim i planiranim kreditima.

Na osnovu toga utvrđeno je da je JP Autoceste FBiH u mogućnosti servisirati novo zaduženje.

Analiza troškova je pokazala i veoma izražen trend rasta troškova zaposlenih, operativnih i ukupnih troškova, pa je za sljedeće novo zaduženje potrebno detaljno analizirati ukupne troškove izgrađenih i ugovorenih dionica Koridora Vc, kako bi bili identificirani uzroci koji dovode do rasta troškova izgradnje u odnosu na planirane.

U skladu s tim, neophodno je uraditi dubinsko snimanje (due diligence) kako bi bili utvrđeni uzroci nerealnog rasta operativnih troškova i osigurale mjere koje će optimizirati rast troškova, organizacionu strukturu i poslovne procese, mehanizme za strogu kontrolu operativnih troškova i dugoročnu finansijsku održivost.

Danas je prihvaćeno i zaduženje Federacije BiH po Ugovoru o zajmu između BiH i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) za finansiranje izgradnje dionice autoceste na Koridoru Vc Putnikovo brdo – Medakovo u iznosu do 60.000.000 eura.

Ova dionica je duga 8,5 kilometara, s početkom trase na izlazu iz tunela Putnikovo brdo 2 na međuentitetskoj liniji. Dalje ide prema petlji Usora, prelazi mostom preko reguliranog korita rijeke Usora i preko mostova Kraševo, Tešanjka 1 i Tešanjka 2 dolazi do naselja Karuše. U Karušama prolazi kroz brdo i na toj lokaciji je predviđen cut&cover sistem gradnje u dužini od 220 metara.Tu će brdo biti otkopano i izgrađena konstrukcija tunela, a zatim zatrpano i dovedeno u ranije stanje.

U nastavku trasa prolazi kroz naseljena mjesta Tešanjka i Medakovo kao i nenaseljena područja i završava poslije petlje Medakovo.

Sredstva zajma odobravaju se Federaciji BiH s rokom otplate od jedanaest, a grace periodom od četiri godine.

Federalno ministarstvo financija je zaduženo da s Autocestama FBiH usaglasi i sklopi odgovarajući Podugovor o zajmu kojim će, s ciljem redovne otplate, definirati uvjete vraćanja sredstava koja se prenose na kreditnoj osnovi. Data je i saglasnost za zaključivanje Supsidijarnog sporazuma između BiH i Federacije BiH i Podugovora o zajmu između Federacije i Autocesta FBiH za ovaj zajam i za potpisivanje ovih dokumenata ovlaštena federalna ministrica finansija.

U informaciji o kreditu EIB-a je navedeno da u finansiranju dionica Poprikuše – Nemila i Tarčin – Ivan, u skladu sa ugovorom od 12. septembra 2019. godine, učestvuje i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) u ukupnom iznosu od 120 miliona eura. Od toga je 70 miliona eura za dionicu Poprikuše – Nemila i 50 miliona eura za dionicu Tarčin – Ivan, saopćeno je iz Ureda za odnose s javnošću Vlade FBiH.

Komentari

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.