Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

koridor 5c

U Mostaru potpisan ugovor o izgradnji tunela Ivan

tunel-ivan

Vrijednost ugovora je 57 miliona eura, a rok za izgradnju 30 mjeseci

U sjedištu Javnog preduzeća Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine u Mostaru je danas svečano potpisan ugovor o izgradnji nove dionice autoceste na koridoru 5c, javlja Anadolu Agency (AA).

Ugovor o izgradnji dionice Tarčin – Konjic, poddionica Tarčin – Ivan, LOT 2, Tunel Ivan potpisali su direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić, kao investitor, i u ime izvođača radova direktor Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo (BiH) Hamed Ramić te ministar prometa i komunikacija FBiH Denis Lasić u svojstvu svjedoka sa strane JP Autoceste FBiH i u svojstvu svjedoka ispred Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo Munir Ramić.

Direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić je kazao kako je ovo sedmi ugovor nakon izmjene i dopune zakona o akcizama, koji je omogućio provođenje kandidatskih procedura.

“To je za neke mali korak, ali za nas koji radimo to je veliki korak, kao i za koridor 5c i Federaciju BiH, ali i firme koje ulaze u odnos s Autocestama FBiH”, kazao je Terzić.

Rok za izgradnju je 30 mjeseci te se nada da će taj rok biti ispoštovan.

“Na nama je ostalo da iz ovog paketa nakon usvajanja Zakona o akcizama dodijelimo još dva ugovora i nadam se da ćemo uz pomoć banaka koje financiraju projekte i stručnih timova uspjeti da vrlo brzo dodijelimo i ugovor za spajanje tunela Ivan sa Tarčinom, da imamo tu funkcionalnu cjelinu. Još nam je ostala funkcionalna cjelina da se spustimo na M-17. To je projekat od Vranduka do Nemile. Time smo onda obezbijedili da ćemo u radu imati oko 40 kilometara autoputa uz rokove gradnje koji su predviđeni. Mislim da je to ogroman iskorak i ogroman posao”, kazao je Terzić.

Stoga je posebno zahvalio onima koji u Autocestama rade na međunarodnim nabavkama, na pripremama za tenderske dokumentacije te izrazio nadu da će za 30 mjeseci zahvaliti i ovima koji rade u sektoru gradnje, jer je i to jedan od ključnih zadataka.

Naglasio je da kad se završe potpisani ugovori, na 40 kilometara će se moći naplaćivati cestarine i povećati perspektive za dalje građenje.

Direktor Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo (BiH) Hamed Ramić je, zahvalivši investitoru na povjerenju za izgradnju projekta tunel Ivan, kazao kako će potpisani ugovor apsolutno ispoštovati.

“Tunel Ivan je dug 1.762 metra, vrijednost ovog ugovora je 57 miliona eura. Mi ćemo već početkom idućeg mjeseca kanuti sa organizacijom gradilišta, što znači izrada pristupnih puteva sa strane Bradine i sa strane Tarčina i očekujemo da ćemo početkom iduće godine u januaru krenuti sa iskopom tunela”, kazao je Ramić.

Ministar prometa i komunikacija FBiH Denis Lasić istaknuo je kako je ovo pokazatelj koliko svima znači svaka nova dionica i svaki veličanstven događaj što se tiče koridora 5c.

“Sve se češće susrećemo na ovaj način i sve češće potpisujemo ugovore, što je sigurno vjetar u leđa i gospodarstvu Federacije BiH, a samim time i države, a time smo probudili i svu građevinsku infrastrukturu što se tiče Koridora“, kazao je Lasić.

Posebno je izrazio zadovoljstvo što je izvođač radova firma iz BiH i što su sve građevinske firme u punom kapacitetu angažirane na Koridoru te dodao kako ne sumnja da će odabrani izvođač uraditi posao i prije zadanog roka.

Vrijednost ugovora za izgradnju poddionice Tunel Ivan je 57.628.570 eura bez PDV-a, a bit će financirana sredstvima osiguranima kod Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i bespovratnim grant sredstvima odobrenim od strane WBIF (sredstva EU) u visini od 11,4 milijuna eura.

Tunel Ivan dio je autoceste na dionici Tarčin – Konjic, poddionica Tarčin – Ivan, LOT 2. Ovaj tunel je dvocijevni sa po dvije trake i proći će kroz planinski prijelaz Ivan-Sedlo. Ukupna dužina desne tunelske cijevi je 1.721 metar, dok je lijeva tunelska cijev duga 1.761 metar, a bit će pozicionirane ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnoj cesti M-17, priopćeno je iz JP Autoceste FBiH.

Tunel je projektiran da se izvodi po Novoj Austrijskoj Tunelskoj Metodi (NATM). Po izlasku iz tunela trasa autoceste se privremenom prometnicom spaja sa magistralnom cestom M-17, koja označava kraj ove dionice. Predviđeni rok izgradnje je 30 mjeseci.

Također, JP Autoceste BiH objavile su i Poziv za dostavu ponuda za izgradnju autoceste na Koridoru 5c, dionica Tarčin – Konjic, poddionica Tarčin – ulaz u tunel Ivan, LOT 1. Dužina poddionice Tarčin – ulaz u tunel Ivan je 4,9 kilometra. Značajniji objekti na navedenoj poddionici su most Raštelica 1 dužine 518 metara i most Raštelica 2 dužine 609 metara. Na poddionici su planirana i dva odmarališta u mjestu Raštelica. Gradnja ove poddionice bit će financirana iz sredstava Europske investicijske banke (EIB) i bespovratnim grant sredstvima odobrenim od strane WBIF (sredstva EU) u visini od 11,7 milijuna eura.