Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Audi A8 (2018) – stiže tehnološki biser iz Ingolstadta

Audi-A8-2018

Audi je u Barseloni konačno otkrio novu generaciju svoje limuzine A8. Automobil pršti od luskuza i novih tehnologija, koji će u narednom periodu pronaći svoje mjesto i u drugim modelima ovog njemačkog brenda…

Audi je novi A8 označio kao budućnost luksuznog segmenta. Dizajn je evolucija prethodnika, ali u tehničkom smislu, nije ostao ni kamen na kamenu, što možemo reći i za enterijer i luksuz koji pruža.

Jedna od unikatnih funkcija svakako je masaža nogu za putnike na zadnjim sjedištima. Novi Audi A8 nudi najviši nivo luksuza, a masaža nogu samo je jedan od sistema koji doprinosi tome. Aktivacija ove funkcije realizuje se preko specijalnog displeja osetljivog na dodir između zadnjih sedišta.

Novi A8 pojavio se prije zvanične premijere u filmu Spider-Man: Homecoming. Istina, nova A-osmica ovde je prekrivena specijalnom kamuflažom sa izgledom paukove mreže. Važan dio opreme biće razni sisteme asistencije za polu-automatsku vožnju. Auto će biti opremljen i sistemom za automatsko parkiranje na daljinsku komandu, a automobil će biti sposoban da samostalno vozi u saobraćajnim gužvama. Istina, ne znamo pod kojim uslovima, jer u pravnim dokumentima Bečke konvencije iz 1968. godine, stoji da svaki automobil mora imati svog vozača, koji direktno mora kontrolisati vozilo.

Baza novog Audija A8 jeste nova platforma, koja se razlikuje od prethodne po manjem udjelu korišćenja aluminijuma. Umesto toga, u izradi konstrukcije više su zastupljeni čelik, karbon i magnezijum. Pod haubom će disati šestocilindarski, osmocilindarski i dvanaestocilindarski motori, a zanimljivo je da će standard biti mild-hybrid sistem sa naponom od 48V. Posebna pažnja posvećena je aktivnom oslanjanju, koje koristi elektro-mehanički sistem upravljanja amortizacijom svakog točka posebno. Podešavanje oslanjanja realizuje se na osnovu podataka iz kamera koje snimaju put. U trenutku kada sistem detektuje opasnost od sudara, oslanjanje podiže nivo automobila za 80 mm, kako bi se energija sudara usmerila na donji deo automobila, na pragove i pod automobila, kako bi se smanjio rizik od povrede posade. Novi Audi A8 imaće i sistem upravljanja zadnjih točkova, pa će krug zaokreta biti manji od modela A4.

Audi je unaprijedio i virtuelni kokpit, a digitalna instrument tabla emituje sve potrebne informacije u HD rezoluciji 1920 x 720. Broj klasičnih dugmića je minimalizovan, a većina funkcija nalazi se na displejima osetljivim na dodir. MMI može biti podešen u šest korisničkih profila sa čak 400 funkcija!

Svaki Audi A8 biće u ponudi sa hibridnom tenologijom. Elektro-komponente su uparene sa šestocilindarskim turbo motorima. Reč je o 3.0 TDI (210 kW), a benzinski motor iste zapremine razvija maksimalnih 320 kW. Kasnije će stići 4-litarski osmocilindaraki motori – dizelski razvija 320 kW, a benzinski 338 kW.