vodootporno ćebe

Da li će se požari na električnim automobilima ovako gasiti?

5cdedd4f-dedc-438b-8a7a-365761336c56

Auto je izgorio u rekordnom vremenu, a na koncu nije ostalo ništa, pa “ni dugmići“

Do sada su u požarima električnih automobila deblji kraj redoviti izvlačili električni automobili.

Svima nam je još u sjećanju snimka Rimčevog bolida koji se zapalio nakon što je Hamster njime izletio s ceste. Auto je izgorio u rekordnom vremenu, a na koncu nije ostalo ništa, pa “ni dugmići“. U nekim zemljama se protiv ovakvih požara bore ogromnim mobilnim spremnicima s vodom u koje uranjaju automobile.

Naime, nakon što se požar na bateriji ugasi postoji mogućnost naknadnih požara. Iako je “mobilni bazen” učinkovito rješenje, to je vrlo komplicirano rješenje za izlaske na intervencije, a njime ne mogu raspolagati sve jedinice.

Iz Zaragoze nam dolazi puno elegantnije rješenje. Radi se o vatrootpornom prekrivaču, rješenju koje se primjenjuje u gašenju požara na nekim drugim predmetima (i ljudima). Princip je isti kao u prethodnim primjenama, a to je da se prekrivačem spriječi dovod kisika i tako priguši vatra. Ako je automobil dovoljno dugo pokriven, jednom ugašena vatra se neće opet razviti.

Bridgehill pokrivač je razvijen upravo za gašenje požara na automobilima. Za potrebe testa zapaljen je Nissan Leaf, a temperatura vatre popela se do čak 1080 stepeni Celzijusa. Nakon samo 30 sekundi otkako je automobil prekriven temperatura je pala na 357 stepeni, a nakon nekoliko minuta na 120 stepeni.

U jednom trenutku kad je temperatura pala na 107 stupnjeva vatrogasci su pomaknuli prekrivač i vatra je opet krenula jačati. Stoga je bitno da automobil ostane prekriven duže vrijeme, barem jedan sat.

Radi se o vrlo jeftinom i praktičnom rješenju koje bi lako moglo ući u redovitu praksu. Ne zauzima puno mjesta, nije komplicirana, a učinkovitost u suzbijanju požara je očita. Ovakav prekrivač veličinom i cijenom je dostupan i mogao bi postati dio standardne opreme svih jedinica, prenosi Index.