Brzi i žestoki

Motorweek

Kako je Yugo postao dio američke kulture?

28/06/2021

Iako se decenijama ne nudi na američkom tržištu, Yugo ima brojne obožavaoce u Americi, vjerovali ili ne

Yugo je definitivno ostavio trag u Americi, a i danas ga se mnogi prisjećaju.

O projektu Yuga i dalje važe podijeljena mišljenja, ali činjenice pokazuju da je to bio najjeftiniji novi automobil na američkom tržištu, kao i da je to bio jedan od najvećih izvoznih proizvoda bivše države.

Iako se decenijama ne nudi na američkom tržištu, Yugo ima brojne obožavaoce u Americi, vjerovali ili ne.

Yugo je ostao upamćen i kao osnova za umjetničko stvaralaštvo. Tačnije – njih 19 nastalo je na inicijativu profesora Kevina O'Callaghana iz škole za vizuelne umetnosti na Menhetnu, koji je studentima dao zadatak da od jugoslovenskog automobila naprave izložbenu kopiju, umjetničko stvaralaštvo koje nije automobil.

Kupio je 39 primjeraka Yuga za samo 3.600 dolara i dao ih studentima na korištenje kao prazno platno.

Automobili su bili izloženi u kongresnom centru na autosalonu Greater Los Angeles, gdje su izazvali veliko interesovanje.
Yugo je prikazan u potpuno novim i nezamislivim ulogama za jedan automobil, od ispovjedaonice preko tostera do kamina i klavira.

MotorWeek nas vraća u prošlost i pamti ove zanimljive kreacije.

Komentari

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.