zbog naftne krize

Na njemačkom Autobahnu brzina je već bila ograničena na 100 km/h

njemacka auctocesta

U decembru 1973. naftna kriza potaknula je zapadnonjemačku vladu da postavi ograničenje brzine na autocesti od 100 km/h

Na dijelu njemačkih autocesta vozi se bez ograničenja, a na nekima su ona istaknuta. Za automobile i motocikle koji putuju dijelom autoceste bez ograničenja, postoji savjetodavno ograničenje brzine od 130 km/h. Nije protuzakonito ići brže, ali u slučaju sudara, odgovornost vozača može se povećati ovisno o brzini, čak i ako vozač nije kriv.

Kako su se kretala ograničenja brzine? Nacistička vlada donijela je Zakon o cestovnom prometu 1934. godine, ograničavajući brzine na 60 km/h u urbanim područjima, ali ne postavljajući ograničenja za seoske ceste ili autoputeve. Potom je 1939., kao odgovor na nedostatak goriva, vlada je snizila ograničenje na 40 km/h u gradu i 80 km/h na svim ostalim cestama, piše HAK Revija.

Zapadnonjemačka vlada ukinula je sva federalna ograničenja brzine 1952., ustupajući ovlasti pojedinim saveznim državama.

U decembru 1973. naftna kriza potaknula je zapadnonjemačku vladu da postavi ograničenje brzine na autocesti od 100 km/h. Mjera je odmah postala nepopularna i ukinuta je u martu. Savjetodavno ograničenje brzine usvojeno je 1978.

Šta se dobiva s ograničenjem brzine na Autobahnu: Uštede goriva su ogromne!

U Njemačkoj se vodi konstantna rasprava o energetici. Nije samo plin iz Rusije u pitanju, iz najveće svjetske države Njemačka dobiva i puno naftnih destilata poput gotovog dizela. Opasnost od energetskog kolapsa svaki dan raste, a Nijemci su na mukama, šta učiniti… Javljaju se ideje o smanjenju grijanja za stepen do dva zimi, što bi gotovo u cjelosti izbrisalo potrebu za kupnjom ruskog plina, a s druge strane raspravlja se i ograničenju brzine na njemačkim autocestama na dionicama na kojima nema ograničenja. Kolike bi bile uštede? Federalna agencija za okoliš (UBA) objavila je zanimljive podatke.

Trenutno u Njemačkoj traje diskusije o ograničenju brzine od 130 km/h na autocestama, dakle i onim dijelovima na kojima brzina nije limitirana. Prema izračunima Federalne agencije za okoliš, smanjenjem brzine može se uštedjeti 1,5 miliona tona CO2, a time i 600 miliona litara goriva godišnje. Potencijal uštede još je veći kada bi se dopuštalo samo 120 km/h. Tada bi se ispustilo 2 miliona tona manje CO2 i uštedjelo bi se 800 miliona litara goriva.

Dugo se raspravlja o ograničenjima brzina na Autobanu, a trenutna situacija najviše ide u prilog zagovarateljima te mjere. Inače, interventna ograničenja brzine nisu novost. U decembru 1973. naftna kriza potaknula je zapadnonjemačku vladu da postavi ograničenje brzine na autocesti od 100 km/h.

Mjera je odmah postala nepopularna i ukinuta je u martu 1974. godine.