Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Najbrži Tesla do sada: Sustigao LaFerrari i Porsche 918

2120x920_MS-RedSunset.0

Nova verzija Modela S ima bateriju od 100 kWh, a uz pomoć takozvanog “ludilo” moda iz mjesta do stotke ubrzava za nešto više od 2,5 s, što je u rangu sa najbržim savremenim supersportskim automobilima.

U kompaniji Tesla Motors kažu da novi Model S P100D od 0 do 97 km/h (0-60 milja na sat) stiže za samo 2,5 s (podaci za ubrzanje 0-100 km/h za sada nisu saopšteni). Po toj karakteristici, luksuzna električna limuzina staje rame uz rame sa najstartnijim sportskim automobilima današnjice, među kojima su Bugatti Veyron Supersport, Ferrari LaFerrari, Porsche 918 Spyder.

U Tesli sa ponosom ističu činjenicu da je, za razliku od navedenih modela koji su odavno rasprodati (mogu se nabaviti samo kao polovnjaci) i koji imaju sedmocifrenu cenu u dolarima ili eurima, Model S P100D znatno pristupačniji, ali i da ima mjesta za pet odraslih putnika i uz to – kreće se samo uz pomoć električne energije.

Naravno, ciljna grupa kupaca supersportskih automobila i luksuznih električnih limuzina nije ista i teško ćete ubijediti nekog ko želi LaFerrari (i ima dovoljno novca da ga kupi), da umjesto njega uzme Model S. Ipak, navedeni podaci sigurno će imponovati budućim vlasnicima Tesle P100D, koji će pred prijateljima ili kolegama moći da se pohvale kako je njihov auto brz kao najbrži Ferrari ili Porsche.

Međutim, što je još važnije za vlasnika jednog električnog automobila, novi Model S opremljen je baterijom kapaciteta 100 kWh, a dostupan je isključivo u konfiguraciji sa dva elektromotora i pogonom na sva 4 točka. Tesla Motors tvrdi da nije u pitanju običan softverski update postojeće bateriji od 90 kWh, već da je reč o potpuno novoj komponenti.

Još bitnije je to što Model S P100D ima veću autonomiju u vožnji. Automobil sa jednim punjenjem baterija može da pređe i do 507 km, ako se meri po američkom EPA testu, odnosno 613 km, kada se kao kriterijum uzme standardizovani test koji sprovodi Evropska unija (NEDC).

Novost je i da će baterije većeg kapaciteta, osim u Modelu S, biti dostupne i u krosoveru, Modelu X. Uz pomoć “ludilo” moda, Model X P100D ubrzavaće od 0 do 97 km/h za 2,9 s. Sa jednim punjenjem baterija, radijus kretanja iznosi 465 km (po EPA testu), ili 542 km (NEDC).

Kada je riječ o cijenama, Model S P100D koštaće na američkom tržištu od 134.500 dolara, a Model X P100D od 135.500 dolara, a prodaja počinje u septembru.

Tesla je omogućio da i kupci/vlasnici Modela P90D osjete blagodeti najnovijih unapređenja. Naime, oni koji su već uplatili taj automobil, a vozilo im još uvijek nije isporučeno, mogu da doplate 10.000 dolara za bateriju od 100 kWh. Sa druge strane, vlasnici koji u svojim garažama već imaju Model P90D, sa “ludilo” modom, treba da izdvoje 20.000 dolara da bi unapredili svoj auto do nivoa P100D.