Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Od spačeka napravio motocikl i preživio surovu pustinju

auto

“Prebacio sam se u ‘mode’ za preživljavanje. Bilo je predaleko da se vratim pješice”, riječi su kojima je Emile Leray u potpunosti pojednostavnio svoju genijalnost koja mu je spasila život 1993. godine.

Slavu je ovaj Francuz stekao dvadesetak godina nakon što je uspio izaći živ iz marokanske pustinje i to nakon što je napravio motocikl koristeći samo dijelove svog razbijenog automobila. Te je 1993. godine tada 43-godišnji Leray odlučio upustiti se u avanturu za upravljačem svog Citroëna 2CV, kod nas popularnog Spačeka, koja je pošla po zlu nakon što je sletio s ceste i doživio nesreću te se našao u situaciji koju bi mnogi, očito ne i on sam, prozvali bezizlaznom.

Shvativši da pješice ne će uspjeti savladati neumoljivost surovog terena Leray, penzionisani električar, odlučio je iskoristiti ono što je bilo pred njim za izradu funkcionalnog motocikla. Hrane i vode imao je dovoljno za desetak dana koliko je smatrao da će mu dostajati od Tan-Tana do zamišljenog cilja, piše The Vintage News.

Nakon što je dobro promislio na kakve bi sve mehaničke probleme mogao naići tokom rada Emile je sljedećega jutra i prionuo poslu. Počeo je trgati svoj Citroën čiju je karoseriju koristio kao zaklon od pješčanih oluja, a pažnju je pritom morao posvetiti i vlastitom zdravlju. Velike vrućine i neumoljivost Sunca prevario je na način da je od čarapa napravio duge “rukave” kako bi zaštitio ruke prilikom napornog i dugotrajnog rada u teškim uslovima.

motor

Od stražnjeg branika Spačeka napravio je nešto nalik sjedalu, šasiju je smanjio, a motor i mjenjač brzina smjestio u sredinu kako bi napravio vozilo, koristivši se samo osnovnim alatom, koje ga je u konačnici i dovelo u sigurnost civilizacije. Ono što ipak najviše zadivljuje je rad na prijenosu pri čemu se Leray borio sa zakonima fizike koji su mu dozvoljavali samo vožnju unazad. U konačnici je francuski majstor sastavio dvokotač spojivši sve njegove dijelove samo šarafima.

Nadao se da će posao zgotoviti u roku tri dana ali je naporan rad potrajao dvanaest, a kada je zasjeo na sastavljeno vozilo pred sobom je još imao pustinju i svega pola litre vode. Nakon dana vožnje pronašla ga je marokanska policija i odvela do najbližeg sela. Potom i novčano kaznila budući da dokumenti njegova automobila više nisu odgovarali vozilu na kojem su ga zatekli.

Emile Leray i danas živi u Francuskoj.