Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Škoda pravi problem VW-u, to Nijemci neće tolerisati?

skoda-octavia-rs-245

Češka kompanija Škoda je u posljednjih nekoliko godina toliko napredovala da je svojom gamom proizvoda ugrozila čak i matičnu kompaniju. No, čini se da to u Wolfsburgu više neće mirno gledati.

Nekad jeftina marka za tržišta u razvoju, pod okriljem je Volkswagena doživjela tehnološki, ali i finansijski procvat. 26 godina trebalo je da učenik, češka Škoda, nadigra učitelja iz Wolfsburga.

Naime, u Volkswagenu su priznali da ih Škoda šamara sa svih strana. Jeftinija radna snaga u kombinaciji s njemačkom tehnologijom stavlja Škodu u prednost, a upravo tome Volkswagen želi stati na kraj, piše Reuters.

Automobili pod Škodinim logom su u pravom smislu riječi “narodni” automobili, bar kad je VW grupa u pitanju.

Relativno su pristupačni, kvalitetni, a i izgledom stoje uz bok konkurenciji. Škoda je ove godine mjesečno prodavala gotovo 100.000 automobila, a po pojedinim pokazateljima posluje bolje i od Audija. No, ne zadugo, jer će Volkswagen navodno Škodi podrezati krila.

Tako izvor blizak nadzornom odboru Volkswagena navodi kako će se dio proizvodnje preseliti u njemačke pogone gdje je radna snaga skuplja. Radni sat u proizvodnom sektoru u Češkoj stoji oko 10 eura, dok je u Njemačkoj gotovo četiri puta skuplji. Uostalom, Kodiaq je u konačnici oko 1.500 eura jeftiniji od Tiguana.

Isto žele i njemački sindikati, a sve kako bi se smanjio opseg najavljenih otpuštanja kao posljedica Dieselgatea. Time bi Česi platili njemačku tehnologiju puno “pravednije”. Više novaca Škoda bi trebala platiti i korištenje MQB platforme, a vjerovatno isto mišljenje prevladava na području korištenja novih električnih pogona.

Koliko sve ovo ima smisla, najbolje govori izjava jednog od menadžera Volkswagena koji je za Reuters rekao:

“Umjesto da udružimo snage i pokušamo poraziti Teslu, izgleda da ćemo mi rješavati unutarnje konflikte.”

Priči tu nije kraj jer se u ovu problematiku direktno uključio i češki premijer Bohuslav Sobotka koji je od Škode tražio dodatna pojašnjenja.