Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Smrtonosni “kvar” kod paljenja auta elektronskim ključem

elektronski-kljuc

Mnogi automobili danas nude sistem paljenja koji omogućuje vozaču pokretanje vozila bez umetanja ključa. U nekim automobilima, motor neće prestati s radom, čak i ako je elektronski ključ udaljen iz vozila.

Američki potrošači putem svojih advokata podnijeli su zajedničku tužbu protiv većine glavnih proizvođača automobila nad onim što advokati zovu smrtonosni “kvar” u sistemu paljenja automobila bez kontakta ključem.

13 smrtnih slučajeva

Takav sistem paljenja, dostupan na mnogo novih automobila prodanih u SAD-u danas, vozačima omogućuje da pokrenu automobil s pritiskom na dugme, dok elektronski “daljinski ključ” ostaje u džepu ili torbici. Automobil neće započeti s radom ako daljinski ključ nije otkriven unutar vozila.

Kvar koji se navodi u tužbi, nakon što je automobil započeo s radom, je taj kako sistem dopušta da automobil i dalje radi čak i nakon što sam ključ više nije u automobilu. U samoj tužbi navedeni su slučajevi u kojima su vozači nehotice ostavili svoja vozila u garaži ili zatvorenom prostoru, a uzrokovalo je nakupljanje toksičnih plinova, odnosno ugljičnog monoksida koji je iz garaže procurio u njihove domove, uključujući najmanje jedan slučaj koji uključuje Toyota Prius hibrid vozilo.

Kako se navodi u tužbi, do sada je zabilježeno 13 smrtnih slučajeva u tim vrstama incidenata, i još mnogo više ozljeda. To se najčešće događalo u automobilima koji imaju vrlo tihi rad motora.

General Motors (GM) nedavno je opozvao starije modele Chevrolet Volt plug-in hibrida, kako bi dodali softver koji će riješiti ovaj, po svemu sudeći, veliki problem. Noviji modeli imati će softver koji će automatski ugasiti automobil nakon nekoliko minuta, ako daljinski ključ napusti vozilo.

Bez softvera u starijim modelima

Neka vozila imaju zvučni signal koji upozorava vozača ako napusti vozilo dok je ono pokrenuto, a mnogi proizvođači su također dodali “Auto-off” značajku u najnovijim modelima, no kako navodi tužba, nisu dodali softver u starije modele.

Zasada se u tužbi spominju mnogi proizvođači. No koliko su informacije tačne, pokazat će vrijeme jer službenog odgovora od navedenih kompanija nema. Između ostalih, GM, Toyota, BMW, Chrysler i drugi.

ford

Ford Motor u saopštenju navodi, “Ford uzima sigurnost naših kupaca vrlo ozbiljno; ovaj sistem paljenja dokazano je sigurna i pouzdana inovativna značajka koja je dobro primljena od strane kupaca. Ford vozila opremljena ovim sistemom paljenja upozorava vozača kada su vozačeva vrata otvorena i motor vozila radi.”

Upitno je zaista, zašto informacije poput ove dolaze tek sada. Iako ovaj sistem funkcionira već dugo vremena, činjenica je da ovaj amerikanizirani način neki puta tjera proizvođače na kvalitetnije upravljanje proizvodnjom i rješavanje sigurnosnih pitanja što ranije.

Mašina kao živo biće

No jesu li tvrdnje kako je to način koji će riješiti problem ili je možda pozadina inertnost i već danas pomalo suluda očekivanja?

Kako bilo, smiješno je ikad očekivati kako će automobil umjesto vas odraditi ama baš sve, pa nije li upravo to još jedna od premisa koja vodi do trenutka kada će vozač ionako postati suvišna figura u vožnji i upravljanju automobilom? Nismo li već sada s određenim sigurnosnim sistemima još više u pitanje doveli sigurnost u vožnji zbog opuštenosti i ne razmišljanju tokom vožnje, a koncentraciju usmjerili u tipkanje na pametnom telefonu prilikom svakog većeg razmaka od vozila ispred nas.

Iako ne treba generalizirati i možda ovo jest segment na kojem treba poraditi, no zaista očekivati od mašine da postane živo biće…, koja je onda stvarna svrha i užitak u vožnji?