ne radi kao inače

Šta kad vam automobil trza dok je u leru?

ruka-mjenjac-auto

U svakom slučaju, ako osjetite da vam motor nejednako radi, potrebno je potražiti pomoć mehaničara

Kad je motor u praznom hodu, očekuje se da radi mirno i uravnoteženo. No, što ako osjetite vibracije, neuravnoteženo izgaranje, ako se poveća broj okretaja? U leru automobili rade na oko 700-800 o/min. Sami ćete, po iskustvu, procijeniti kad vam motor ne radi kao inače, piše HAK-ova Revija.

Obično je to simptom nekih problema. Kod benzinaca bi to mogle biti dotrajale svjećice zbog kojih će paljenje smjese u cilindrima biti otežano. Također, mogući su i problemi s ožičenjem svjećica, odnosno neispravnošću instalacija.

Jedan od mogućih uzroka su i onečišćeni injektori goriva te začepljeni filter zraka. Neispravan ventil protoka zraka mogao bi također biti jedan od uzroka. Nejednak rad motora moguć je i zbog narušavanja vakuuma u sistemu dovoda zraka i goriva u motor (zbog dotrajalosti ili oštećenja).

Nakon promjene zupčastog remena može se dogoditi da on nije savršeno usklađen, pa ni rad ventila nije sinkroniziran. Sve to reducira kompresiju i rezultira neoptimalnim rad motora u praznom hodu. Slični se problemi mogu javiti i zbog dotrajalosti zupčastog remena.

Na kraju, mogući su i problemi s vremenom paljenja smjese zbog kojih će motor raditi grublje ili se ugasiti. U svakom slučaju, ako osjetite da vam motor nejednako radi, potrebno je potražiti pomoć mehaničara.