Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Uskoro pravilnik o registraciji oldtajmera u BiH

Festival oldtajmera u Antaliji

Pravilnik o postupku i načinu registracije oldtajmera je pripremljen, ali ne može biti objavljen u “Službenom listu BiH” dok ne budu urađeni pravilnici o tehničkim pregledima i registraciji vozila, rekla je Srni portparol Ministarstva komunikacija i transporta BiH Majda Tatarević.

“Sva tri pravilnika moraju biti objavljena u isto vrijeme. Vjerujem da će to biti uskoro jer su i ostala dva pravilnika u pripremi”, navela je Tatarevićeva.

Portparol Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srpske Danica Gnjatović istakla je da se građani obraćaju MUP-u sa pitanjem o mogućnosti registracije oldtajmera, te da će policija početi da primjenjuje pravilnik o oldtajmerima.

Ona je naglasila da će se ovim pravilnikom urediti postupak vrednovanja i klasifikacije oldtajmer vozila, izdavanje identifikacione isprave, vođenje jedinstvenog registra, registracija i način vođenja evidencija o registrovanim oldtajmerima.

Gnjatovićeva kaže da Zakon o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima BiH propisuje da je oldtajmer motorno vozilo proizvedeno prije 30 i više godina, koje je radi njegovanja istorijskih nasljeđa i tehničke kulture sačuvano ili ponovo sastavljeno u izvornom obliku.

Ona je dodala da se potvrda o registraciji može izdati trajno.

Govoreći o stavu zainteresovanih građana u Srpskoj da je u Federaciji BiH /FBiH/ moguće registrovati oldtajmer, Gnjatovića je rekla da je poznato da je u FBiH moguće registrovati ova vozila samo na osnovu starosti vozila, bez prilaganja neophodne dokumentacije na osnovu koje bi se utvrdilo da vozilo ima karakteristike oldtajmera.

“Napominjemo da u BiH još ne postoji organizacija koja je ovlaštena za sprovođenje poslova vrednovanja i klasifikacije oldtajmer vozila”, navela je Gnjatovićeva.

Ona je istakla da ovlaštenje daje Međunarodna dogovorna organizacija udruženja nacionalnih saveza, klubova i ostalih grupacija koja se brine za očuvanje, obnovu i upotrebu oldtajmera na svjetskom nivou /FIVA/.

“Klasifikacija oldtajmer vozila sprovodi se na osnovu vrednovanja koje obuhvata pregled vozila i dokumentacije, utvrđivanje izvornosti, ocjenjivanje, bodovanje i kategorizaciju vozila, njegovih dijelova i sklopova, u skladu sa uputstvom ovlaštene organizacije”, naglasila je Gnjatovićeva.

Sportski koordinator u Auto-moto društvu Banjaluka Milan Mačković rekao je da je u Republici Srpskoj 2016. godine registrovano 30.000 vozila starijih od 30 godina, ali da to nije pravi pokazatelj koliko postoji oldtajmera.

“Tu su pobrojani `golfovi dva`, `stojadini`, `fiće` i neka druga vozila koja ispunjavaju samo jedan uslov, a to su godine starosti. Da bi auto moglo da se registruje kao oldtajmer, mora da ima originalne fabričke dijelove i ispunjava druge tehničke uslove, a takvih vozila je malo”, kaže Mačković.