Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Dizajnerski promašaj?

Da li je ovo najružniji automobil svih vremena?

Foto: Screenshot

U svijetu automobila postoji mnogo modela koji su zaboravljeni jer nisu bili ni posebni ni značajni. No Fiat Multipla nije jedan od njih. Uprkos tome što je bio dizajnerski promašaj, ostao je upamćen kao jedan od najčudnijih automobila svih vremena. Njegova jedinstvenost bila je i njegov najveći adut – i njegova najveća kazna.

Kada se 1998. godine Multipla pojavila na tržištu, mnogi su pomislili da gledaju konceptni automobil koji nikada neće ući u serijsku proizvodnju. Izgledala je poput nekog čudnog eksperimenta, kao da su se dva različita automobila sudarila i spojila u nešto… neobjašnjivo.

Ipak, Fiat je bio ozbiljan u vezi s Multiplinim dolaskom na tržište, uvjeren da će kupci cijeniti njenu revolucionarnu unutrašnjost i praktičnost. No većina ljudi nikada nije mogla preći preko njenog izgleda.

Kako je nastao “marsovski” dizajn?

Multipla je nastala u periodu kada su u Fiatu htjeli napraviti najpraktičniji porodični automobil svih vremena. Cilj je bio stvoriti vozilo koje će moći prevesti šest osoba, ali ne kao u klasičnim monovolumenima gdje se treći red sjedišta stiska u gepek, već tako da svi imaju dovoljno mjesta i udobnosti.

Može li se vratiti Fiat Coupe?
play_arrow

Kako bi tržište reagovalo


Može li se vratiti Fiat Coupe?

Rješenje? Dizajneri su smislili koncept s tri sjedišta sprijeda i tri pozadi. To je značilo da je automobil morao biti širi od standardnih vozila tog vremena, što je uveliko utjecalo na njegov neobičan izgled.
Fiatovi dizajneri su, međutim, otišli i korak dalje. Podijelili su prednja svjetla u dva niza – gornji set nalazio se iznad poklopca motora, dok su donja svjetla bila uobičajeno postavljena ispod. Ova odluka dala je Multipli izgled “prestrašenog vanzemaljca”. Vjetrobransko staklo bilo je neobično veliko i zaobljeno, a bočne prozore činila su dva dijela, što je dodatno pridonijelo neobičnom vizualnom dojmu. Široka i glomazna karoserija činila je Multiplu neskladnom u poređenju s ostalim automobilima tog vremena.
Rezultat? Auto koji je bio izuzetno funkcionalan, ali toliko čudan da su ga mnogi izbjegavali kupiti, prenosi Index.hr.

Ali bila je nevjerovatno praktična

Ako ste mogli prijeći preko izgleda, Multipla je bila briljantan automobil u pogledu funkcionalnosti.

Šest sjedišta u dva reda (3+3) – jedini automobil te veličine koji je mogao udobno prevesti šest odraslih osoba

Ogroman unutrašnji prostor – zbog neobične širine, putnici su imali više prostora nego u bilo kojem drugom kompaktnom vozilu

Modularna unutrašnjost – sjedala su se mogla pomicati, uklanjati i prilagođavati prema potrebama vlasnika

Velik prtljažni prostor – uprkos šest sjedišta, Multipla je nudila iznenađujuće puno prostora za prtljagu
Dobra vozna dinamika – temeljena na Fiat Bravu, Multipla je imala solidno upravljanje i udobnu vožnju.

Motorizacija je također bila razumna:

1.6-litreni benzinski motor sa 103 KS – dovoljno za gradsku vožnju
1.9 JTD turbo-dizel sa 120 KS – pouzdan i ekonomičan motor, koji je bio popularniji od benzinske verzije.

Predmet sprdnje i loša prodaja

Multipla je odmah postala predmet ismijavanja u medijima i javnosti. Auto-moto emisije, internetski forumi i časopisi nisu imali milosti. Top Gear ju je u više navrata proglasio “najružnijim autom svih vremena”. Javna percepcija bila je brutalna – čak i ljudi koji su cijenili njenu praktičnost nisu htjeli biti viđeni u njoj, a mnogi su se pitali kako je Fiat uopće odobrio ovakav dizajn za proizvodnju.

Rezultat svega? Prodaja je bila ispod očekivanja.

Fiat je 2004. odlučio napraviti redizajn kako bi “popravio” Multiplu. Novi model dobio je klasičniji prednji kraj i izgubio neobične gornje farove. No, umjesto da poveća prodaju, ovaj redizajn je učinio Multiplu manje prepoznatljivom i izgubila je svoj jedini pravi identitet. Prodaja je i dalje bila slaba, a 2010. Fiat ju je povukao iz proizvodnje.