Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

izgubili 200.000 pretplatnika

Netflix gubi pretplatnike, najavili ograničavanje dijeljenja računa

Netflix-background-cover

Netflix je upozorio da novi gubici tek dolaze, te nagovijestio da će početi ograničiti dijeljenje računa dok bude tražio nove pretplatnike

Broj pretplatnika na Netflixu opao je prvi put u više od decenije.

Kompanija za striming serija i filmova izgubila je 200.000 pretplatnika u prva tri mjeseca ove godine, saopštio je Netflix 19. aprila.

Pad broja pretplatnika je uslijedio nakon što je kompanija podigla cijene na ključnim tržištima, uključujući Sjedinjene Države i Veliku Britaniju, dok se povukla iz Rusije, piše Radio Slobodna Evropa (RSE).

Međutim, Netflix je upozorio da novi gubici tek dolaze, te nagovijestio da će početi ograničiti dijeljenje računa dok bude tražio nove pretplatnike.

“Kada smo počeli brzo rasti, nije nam veliki prioritet bio na tome [dijeljenju naloga]. A sada radimo veoma naporno na tome”, rekao je direktor Reed Hastings.

Netflix je u pismu akcionarima naveo da je porast broja računa, koji se pojavio tokom pandemije COVID-a 19, “zamaglio sliku”.

Upozorio je investitore da očekuje da će ostati još bez dva miliona pretplatnika u naredna tri mjeseca.

“Naš rast prihoda je značajno usporen kao što pokazuju naši rezultati i prognoze”, navela je kompanija.

“Naš relativno visok prodor u domaćinstva, kada se uključi veliki broj domaćinstava koja dijele račune, u kombinaciji sa konkurencijom, stvara prepreke za rast prihoda.”

Posljednji put kada je kompanija izgubila pretplatnike u jednom kvartalu bio je oktobar 2011. Još uvijek ima više od 220 miliona pretplatnika širom svijeta.

Povlačenje iz Rusije, korak koji je Netflix učinio nakon izbijanja rata u Ukrajini, koštao ga je 700.000 pretplatnika, navodi se.

Još 600.000 ljudi otkazalo je pretplatu u SAD-u i Kanadi nakon povećanja cijene striminga, navodi Netflix.

Netflix je rekao da se taj potez odvija “u skladu s očekivanjima” i da će donijeti više novca za firmu, uprkos otkazivanju broja pretplatnika.

Prihod kompanije u prva tri mjeseca ove godine povećan je za 9,8 posto, u poređenju sa istim periodom prošle godine, na više od 7,8 milijardi dolara.

Gubici u ovom tromjesečju djelimično su nadoknađeni prijavama na drugim mjestima kao što su Japan i Indija.