Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

SAD

Prvi put nakon 1987. godine ploče prodavanije od CD-ova

ploce

Prošlogodišnja prodaja vinilnih ploča pokazuje da vinil “cementira svoju ulogu kao stalni element modernog muzičkog tržišta”

Prema novom izvještaju, prodaja vinilnih ploča nadmašila je prodaju CD-ova u SAD-u prvi put od 1987. godine. Nešto više od 41 miliona vinilnih ploča je prodato 2022. u vrijednosti od 1,2 milijarde dolara. Prodato je samo 33 miliona CD-a, u vrijednosti od 483 miliona dolara.

Bila je to 16. uzastopna godina rasta rekordne prodaje. Prihod od snimljene muzike u SAD-u porastao je sedmu godinu zaredom i dostigao rekordnih 15,9 milijardi dolara.

Sveukupno, prihod od snimljene muzike u 2022. porastao je za 6%, prema izvještaju koji je objavila Asocijacija izdavačke industrije Amerike (RIAA), uglavnom zahvaljujući streamingu, ali i fizičkoj prodaji muzičkih formata. U izvještaju je utvrđeno da je prihod od fizičkih muzičkih formata stalno rastao tokom godina, obilježen “izvanrednim oživljavanjem” 2021. da bi ih 2020. Covid-19 „utišao“.

Ovi prihodi su u cjelini porasli za 4% prošle godine, potaknuti prodajom vinilnih ploča koja je porasla za 17%. U međuvremenu, prihodi od CD-a pali su za 18%.

Fizičke kopije muzike nastavile su da rade bolje od digitalnih preuzimanja, navodi se u izvještaju, što je zabilježilo još jedan pad prihoda. To je oštar kontrast u odnosu na vrhunac popularnosti digitalnih preuzimanja koji su nekada činili 43% prihoda od snimljene muzike u 2012. Od tada su preuzimanja naglo pala – na samo 3% prošle godine.

Prihod od striminga, koji uključuje ” pretplate, usluge podržane oglasima, digitalni i prilagođeni radio, platforme društvenih medija, digitalne fitnes aplikacije i druge”, porastao je 7% na rekordnih 13,3 milijarde dolara. To je činilo 84% ukupnih prihoda.

Prošlogodišnja prodaja vinilnih ploča pokazuje da vinil “cementira svoju ulogu kao stalni element modernog muzičkog tržišta”, rekao je predsjednik i izvršni direktor RIAA Mitch Glazier u objavi na Medium-u.

„Ljubitelji muzike očito se ne mogu zasititi visokokvalitetnog zvuka i opipljive veze s umjetnicima koje isporučuje vinil“, rekao je Glazier, „a izdavačke kuće su u potpunosti ispunile tu potražnju stalnim nizom ekskluziva, specijalnih reizdanja i lijepo izrađenih paketa i diskova.”