slučaj "Blitz CineStar"

Zakonski riješiti zaštitu domaćeg proizvoda na domaćem tržištu

FNA_153516 (1)

Predsjednica Udruženja filmskih radnika u BiH Elma Tataragić nada se da će postojeća situacija bar dovesti do početka nekog razgovora koji je očigledno potreban za one koji prave filmove

Producenat filma “Deset u pola” Jovan Marjanović ocijenio je danas u Sarajevu kako ta komedija Danisa Tanovića u kinima Blitz CineStar iz Hrvatske neće igrati u više od 50 posto kina u BiH koja su pod kontrolom te kompanije.

Marjanović je na konferenciji za medije također istakao da ovo nije prvi put u slučaju te kompanije da domaći proizvod nema mjesta na domaćem tržištu.

– Do sada su bili citirani komercijalni razlozi za neke filmove koji nisu imali poetencijala u tim kinima i to se donekle može razumjeti. Ovdje imamo film koji je za publiku, koji vraća publiku u kina i njemu su zatvorena vrata. Tako da se postavlja pitanje zašto je to tako. To nisu zdrave poslovne odluke a pogotovo što se donose van ove zemlje – kazao je Marjanović.

On je istakao da je potrebno zakonski riješiti zaštitu domaćeg proizvoda na domaćem tržištu. Komentarišući pitanja novinara o saopštenju iz kompanije Blitz Cinestar o nemogućnosti da se postigne dogovor vezano za prikazivanja filmova u kinima, kao premijernog mjesta za njihovo prikazivanje do njegovog prikazivanja putem drugih medija, Marjanović je kazao da se drugi filmovi prikazuju bez problema.

– To su tehnički detalji koji nisu takvi za druge filmove. Imate američke filmove koji istovremerno igraju i u kinima i na platformama, i dostupni su. Mislite da ti američki filmovi ne igraju u kinima Cinestara? Igraju. Zato što ima ko da zaštiti taj proizvod – podvukao je Marjanović.

On je dodao kako ovaj film u Hrvatskoj u Cinestarovim kinima takođe neće igrati, a komdaentarišući razloge za koje su iz Cinestara rekli da su poslovne prirode, Marjanović kaže kako nema nijednog uslova na koji njihov distributer nije bio spreman da pristane, te da smatra da je riječ o nečem drugom, a ne poslovnim odlukama.

Premijer Kantona Sarajevo Sarajevo Edin Forto istako je da film ne treba trerirati samo kao grupu talentovanih ljudi koji predstavljaju BiH širom svijeta, nego da je film cijela industrija. On je naveo da će Vlada Kantona Sarajevo kroz poticaje pokušati da pomaže filmskoj indistriji.

– Film je nešto što se vraća kroz budžete. Drago mi je da danas razgovaramo o filmu kao industriji. Nedopustivo je da mi ulažemo u nešto za što svi znamo da je dobar proizvod a da neko odluči iz svojih poslovnih razloga, koji su po meni nerazumni, da blokira naše proizvode. Konkrentno se radi o filmu našeg oskarovca Danisa Tanovića “Deset u pola” koji je na svim prikazivanja do sad pobrao velike simpatije i takvi filmovi stvaraju ovu industrijsku ekonomsku aktivnost – naglasio je Forto.

Ministar kulture i sporta Kantona Sarajevo Samir Avdić naveo je da se u Kantonu radilo na izmjenama i dopunama zakona iz filmske djelatnosti. On je za odbijanje prikazivanje filma “Deset u pola” rekao da je vjerovatno riječ o nesporazumu.

– Ovo čemu danas svjedočimo mogu nazvati jednim nesporazumom i iskreno vjerujem da će doći do dogovora. Ističem potpunu podršku Vlade Kantona Sarajevo našim ljudima koji se bave filmskom umjetnošću – kazao je Avdić.

Predsjednica Udruženja filmskih radnika u BiH Elma Tataragić nada se da će postojeća situacija bar dovesti do početka nekog razgovora koji je očigledno potreban za one koji prave filmove.

– Naš posao ne završava kad napravimo film. Filmove pravimo da bi oni došli do publike. Ukoliko ne mogu doći do publike, mi ne možemo raditi svoj posao. Ne samo da imamo problema sa finansiranjem naših filmova, nego sad i sa dodirom sa publikom koja je pokazala da želi da gleda filmove iz BiH – istakla je Tataragić.

Ona je također rekla da postoji statistika koja potvrđuje zaintersovanost gledalaca za bosanskohercegovački film.

– Ovo sve nas dovodi do toga o čemu pričamo već dugo godina. Od 2014. godine mi govorimo o zakonu, legislativi koja će da reguliše plasman bh. filma na domaćem tržištu. Do sada smo se snalazili i tražili prostore i rupe. To smo očigledno iscrpili i sada je potrebno da zakon zaštiti naš film, našu umjetnost, naš proizvod. Kinematografije poput bosanskohercegovačke koje spadaju u kinemartografije sa niskim proizvodnim kapacitetom oslanjau se na domaće tržište i mi sada postajemo onemogućeni i za to i to je alarmantno – kazala je Tataragić.

Režiser Pjer Žalica podvlači da je kao autor šokiran te da ne može vjerovati da postoji mogućnost da se domaći film ne može prikazati u domaćoj kompaniji, bez obzira odakle je ona.